Românii citesc online ziarele sau revistele şi utilizează e-mailul pentru comunicare

Miercuri, 15 Iulie 2015 00:00
Publicat în National
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Citirea online a ştirilor, căutarea de informaţii despre bunuri şi servicii sau corespondenţa prin e-mail şi discuţiile prin intermediul reţelelor de socializare au reprezentat principalele segmente de informaţii pe care peste o treime dintre români le-a accesat atunci când au utilizat internetul în 2014, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), transmite AGERPRES.

În acest context, de un interes ridicat se bucură utilizarea Internetului pentru citirea online a site-urilor de ştiri/ziare/reviste (70,3%), căutarea informaţiilor referitoare la bunuri sau servicii (65,7%), dar şi pentru a juca sau descărca jocuri, imagini, filme sau muzică (45,5%).

De asemenea, printre cele mai frecvente scopuri pentru care a fost accesat Internetul în ultimele 3 luni din anul 2014 se află cele legate de comunicare, în special corespondenţa prin e-mail (78,6% din persoanele care au utilizat Internetul în ultimele 3 luni), dar şi participarea la reţele de socializare (67%).

În ceea ce priveşte raportul dintre cei care "navighează" cel mai mult pe Internet, preocuparea femeilor şi bărbaţilor pentru acest "sport" este destul de apropiată.

Conform INS, specificul activităţilor prestate face ca, din categoria persoanelor active, salariaţii şi patronii, să manifeste cea mai mare preocupare faţă de accesul la informaţii, cum ar fi: citirea online a ştirilor/ziarelor/revistelor (75%, respectiv 78,4%) sau căutarea informaţiilor referitoare la bunuri şi servicii (70,6%, respectiv 82,8%).

În plus, un interes deosebit îl manifestă şi şomerii care, în proporţie de 77% au accesat Internetul pentru a comunica prin e-mail, iar doi din trei şomeri au folosit Internetul pentru obţinerea de informaţii privind bunurile sau serviciile.

Pe de altă parte, mai puţin de 3 din 4 pensionari accesează Internetul pentru citirea online a ştirilor/ziarelor/revistelor, în timp ce elevii şi studenţii utilizează Internetul cu frecvenţă mai mare decât alte categorii de populaţie pentru comunicare (97,7%) şi mai ales participarea la reţele de socializare (86,6%).

Datele oficiale arată că, la finele anului 2014, numărul utilizatorilor de Internet în România, cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani, era de 9,4 milioane de persoane. Dorinţa de a avea acces la informaţii se regăseşte atât la bărbaţi, cât şi la femei, acestea din urmă situându-se uşor în urma "internauţilor" bărbaţi, în ceea ce priveşte utilizarea Internetului, respectiv 63,8% dintre bărbaţi şi 59,4% dintre femei.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu