05 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Podul suspendat peste Dunăre primeşte Premiul AICAP 2022, pentru cea mai bună lucrare structurală din beton
Podul suspendat peste Dunăre primeşte Premiul AICAP 2022, pentru cea mai bună lucrare structurală din beton

Podul suspendat peste Dunăre primeşte Premiul AICAP 2022 pentru cele mai bune lucrări de beton structural, potrivit Webuild Group, parte din constructori. Potrivit Webuild, lucrarea a fost premiată datorită turnurilor şi complexităţii şi dimensiunilor blocurilor de ancorare care leagă podul de sol, alături de acurateţea şi atenţia la estetica adoptată pentru construirea structurilor.

"Podul suspendat peste Dunăre, construit de Webuild la cârma unui joint venture (n.r. - societate mixtă) internaţional, a fost distins cu Premiul AICAP, care promovează excelenţa Italiei în lume în utilizarea betonului structural. Despre acest lucru a anunţat AICAP, Asociaţia Italiană a Betonului Armat şi Precomprimat, cea mai importantă din sector din Italia, care a eliberat diploma de excelenţă în cadrul Conferinţei Italiene de Beton (ICC) 2022. În competiţie au fost lucrări efectuate în Italia sau în străinătate cu design „Made in Italy”, care s-au remarcat în ultimii doi ani pentru o utilizare inovatoare şi relevantă a betonului. Podul suspendat peste Dunăre, o lucrare de inginerie complexă concepută pentru traversarea Dunării, este al doilea cel mai lung pod suspendat din Europa Continentală. Are o lungime totală de 1.975 de metri, o deschidere centrală de 1.120 de metri şi este dotat cu 4 benzi, cu benzi de urgenţă, piste pentru biciclete şi pietoni", precizează Webuild.

(Citeşte şi Proiectul podului suspendat peste Dunăre închide traficul)

Pentru a determina proclamarea ca şi câştigător al Premiului AICAP 2022, au contat turnurile şi complexitatea şi dimensiunea blocurilor de ancorare care leagă podul de pământ.

"Turnurile au fost realizate din beton de mare rezistenţă, cu înălţime variabilă pe ambele maluri ale Dunării, care ating o altitudine maximă de 192 de metri deasupra nivelului apei. Blocurile de ancorare, concepute pentru a face faţă condiţiilor geotehnice particulare ale terenului pe care sunt ancorate, au un diametru de 47 de metri şi o adâncime de 31 de metri: dimensiuni rare, deşi deja utilizate la nivel internaţional, de exemplu pentru podul Akashi din Japonia, al doilea cel mai lung pod suspendat din lume. Precizia şi atenţia acordată esteticii adoptate pentru construcţia structurilor sunt, de asemenea, decisive pentru recunoaşterea AICAP. Aceste caracteristici au contribuit la scoaterea în evidenţă a noii infrastructuri în comparaţie cu celelalte lucrări relevante aflate în concurenţă, inclusiv un pod feroviar cu tiranţi peste râul Anji, în India, cu o lungime de 290 de metri", menţionează Webuild.

(Citeşte şi Podul de la Brăila va fi dat în circulaţie parţial şi cu restricţii în decembrie 2022, dacă nu mai apar alte neînţelegeri)

Bilanţul Webuild Group include astăzi aproape 1.000 de kilometri de poduri şi viaducte, echivalentul unui singur pod mare care ar putea lega în mod ideal Parisul de Berlin.

"De la Podul San Giorgio din Genova din Italia la cel de-al treilea pod pe Bosfor din Turcia, la viaduct şi podul skytrain din Sydney, există multe poduri emblematice construite de Webuild în lume, singur sau în societate mixtă. Sunt proiecte de excelenţă, adesea recompensate pentru provocările inginereşti cu care se confruntă, care au contribuit la îmbunătăţirea interconexiunilor şi conexiunilor dintre teritoriile traversate, îmbunătăţind şi mobilitatea durabilă a acestora. Bilanţul Webuild Group include astăzi aproape 1.000 de kilometri de poduri şi viaducte, echivalentul unui singur pod mare care ar putea lega în mod ideal Parisul de Berlin", conchide grupul industrial italian specializat în afaceri de construcţii şi inginerie civilă, cu sediul la Milano, înfiinţat oficial în 2014, ca rezultat al fuziunii prin încorporarea Salini în Impregilo.


Articole înrudite