08 MAI 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
BYD devine lider pe piaţa PHEV din Europa: modelul Seal U DM-i depăşeşte rivali consacraţi în martie 2025
BYD devine lider pe piaţa PHEV din Europa: modelul Seal U DM-i depăşeşte rivali consacraţi în martie 2025

Producătorul auto chinez BYD a reuşit o performanţă notabilă în luna martie 2025, când modelul său plug-in hybrid, Seal U DM-i, a devenit cea mai vândută maşină de acest tip în Europa. Cu peste 6.200 de unităţi înmatriculate într-o singură lună, modelul a depăşit concurenţi importanţi precum Ford Kuga, Volkswagen Tiguan şi Volvo XC60, marcând o schimbare semnificativă în comportamentul de consum şi în dinamica pieţei auto europene.
În primul trimestru al anului, Seal U DM-i s-a clasat pe locul patru în clasamentul vânzărilor PHEV, cu 10.700 de unităţi livrate, consolidând poziţia BYD ca un rival serios pentru producătorii europeni. Segmentul PHEV a înregistrat o creştere de 5,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 256.266 de înmatriculări. Doar în martie au fost înregistrate 107.500 de astfel de vehicule, cu 20% mai multe decât în luna precedentă, iar o bună parte din acest avans se datorează succesului obţinut de BYD.
Volkswagen rămâne lider trimestrial cu Tiguan eHybrid, care a atins aproximativ 15.000 de unităţi vândute, urmat de Ford Kuga cu aproape 12.000. În schimb, modelele premium precum Mercedes GLC şi BMW Seria 3 au înregistrat scăderi abrupte, cu până la 50% mai puţine vânzări decât în 2024, semnalând o orientare clară a cumpărătorilor spre vehicule PHEV din segmentul mediu.
Strategia BYD de a prioritiza modelele hibride şi PHEV în contextul taxelor vamale suplimentare impuse de Uniunea Europeană s-a dovedit inspirată. Seal U DM-i este echipat cu o baterie de 18,3 kWh, oferind o autonomie electrică de până la 128 km, şi este vândut la un preţ competitiv de 48.000 de euro. Cu această ofertă, compania reuşeşte să combine dimensiunile şi echiparea unui SUV de clasă superioară cu un preţ accesibil, fără a face compromisuri majore la nivel tehnologic.
Ascensiunea BYD în Europa confirmă capacitatea producătorilor chinezi de a livra produse competitive nu doar ca volum, ci şi ca tehnologie şi strategie de piaţă. Industria auto europeană intră într-o nouă etapă, în care provocările externe devin tot mai sofisticate şi mai greu de ignorat.


Articole înrudite