13 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE), Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi şi Asociaţia Umanitară „Mundis” au organizat în perioada 5-6 noiembrie o interesantă sesiune de workshopuri cu educatori şi învăţători din învăţământul preşcolar şi primar, ce au vizat dezvoltarea copiilor şi elevilor prin aplicarea unor strategii de intervenţie motivaţională, emoţională şi comportamentală. „Prin această acţiune am dorit să sprijinim cadrele didactice în găsirea celor mai bune modalităţi de intervenţie în cazul copiilor cu cerinţe speciale, în ceea ce priveşte problemele de comportament ale acestora, dar şi în privinţa absenteismului şi riscului de abandon şcolar. Dorim astfel să diminuăm cât mai mult aceste probleme”, a declarat inspectorul şcolar general adjunct Diamanta Bulai. Practic, este vorba de o analiză mai aprofundată a fiecărui copil efectuată de cadrele didactice vizavi de problemele zilnice cu care se confruntă aceştia, astfel încât micuţii să poată fi ajutaţi şi asistaţi eficient în rezolvarea lor, după cum a explicat şi psihologul Violeta Muşunoiu, inspector pentru învăţământul special.
Rutina afectează prestaţia dascălilor
Unul din cele mai importante scopuri ale Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională este integrarea în sistemul de învăţământ a tuturor copiilor, indiferent de particularităţile sale psihosociale şi individuale. Aceasta a fost una dintre direcţiile seriei de workshopuri organizate pe parcursul a două zile sub titulatura „Zilele micului prinţ”, dar şi o mai bună înţelegere de către dascăli a dificultăţilor pe care le traversează copii la diferite vârste pentru a putea să îi ajute mai bine. Astfel, unul dintre workshopuri a vizat crizele cu care se pot confrunta copii la grupa mică sau la clasa pregătitoare, în timp ce alt workshop a avut în vedere copii cu autism şi dezvoltarea socio-emoţională a micuţilor. „De multe ori noi, ca şi cadre didactice, avem tendinţa de a intra într-un soi de rutină la clasă, ceea ce ne îndepărtează puţin de copii şi problemele acestora. Este bine să găsim permanent noi modalităţi de a interacţiona cu elevii şi a reuşi astfel să îi înţelegem mai bine”, a precizat inspectorul şcolar general adjunct Diamanta Bulai.


Articole înrudite