19 IUNIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Pentru obţinerea autorizaţiei de construire, toate drumurile duc la Primărie
Pentru obţinerea autorizaţiei de construire, toate drumurile duc la Primărie

La Primăria municipiului Galaţi a avut loc miercuri, 16 ianuarie 2019, conferinţa de lansare a Avizului Comun, o iniţiativă a municipalităţii, care vine în sprijinul cetăţenilor şi al investitorilor, prin eliminarea unor paşi birocratici în vederea obţinerii autorizaţiei de construire. Astfel, a fost înfiinţată Comisia de Aviz Comun care va analiza documentele depuse de solicitant pentru a obţine în numele acestuia avizele/acordurile cerute prin certificatul de urbanism, în vederea primirii autorizaţiei de construire. În acest fel, cetăţenii care vor avea nevoie de o autorizaţie de construire nu vor mai face drumuri către o serie de instituţii, ci vor depune documentaţia şi cererea la Primărie de unde vor obţine Avizul Comun. Municipalitatea menţionează că eliberarea Avizului Comun se va face direct către solicitant sau pe bază de procură notarială, persoanei desemnate. Taxele pe care solicitantul le va achita, pentru toate avizele şi acordurile pe care urmează să le obţină, vor fi încasate la casieria Primăriei Galaţi.
Comisia de Aviz Comun are ca membri reprezentanţi ai organismelor cu care Primăria Galaţi a încheiat acorduri în acest sens, respectiv: Serviciul Public ECOSAL, SDE Electrica Muntenia Nord Sucursala Galaţi, S.C. Apă - Canal Galaţi, Distrigaz Sud Reţele, S.C. Telekom România, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, S.C. Calorgal Galaţi, S.C. Electrocentrale S.A. Galaţi, S.C. Transurb S.A. Galaţi, precum şi direcţii/servicii din cadrul Primăriei Galaţi - Compartiment de Gestiune a Evidenţei Patrimoniale, Direcţia Dezvoltare Infrastructură şi Lucrări Publice, Compartiment Nomenclatură Urbană (numere poştale), Comisia pentru Siguranţa Circulaţiei. Pe viitor, municipalitatea intenţionează să stabilească acorduri de colaborare şi cu alte instituţii din oraş şi companii private precum Direcţia de Sănătate Publică, Agenţia pentru Protecţia Mediului, Serviciul Român de Informaţii, S.C. RCS - RDS S.R.L. etc.
Obţinerea Avizului Comun va deveni funcţională începând din data de 22 ianuarie 2019, iar Comisia de Aviz Comun se va întruni, săptămânal, în fiecare zi de joi, începând din data de 31 ianuarie 2019. Începând cu luna mai a acestui an, Avizul Comun va putea fi obţinut şi electronic, municipalitatea urmând să le pună la dispoziţie cetăţenilor şi investitorilor o platformă on-line în acest scop, la fel cum s-a întâmplat şi în cazul certificatului de urbanism (Citeşte AICI).


Articole înrudite