Săptămâna Modei de la Milano, care debutează astăzi, 23 septembrie 2025, se anunţă una dintre cele mai emoţionante ediţii din ultimii ani. Evenimentul este dominat de amintirea marelui designer Giorgio Armani, „regele stilului italian”, care a murit pe 4 septembrie, la vârsta de 91 de ani: https://www.monitoruldegalati.ro/mozaic/giorgio-armani-s-a-stins-din-viata-la-91-de-ani.html
Prezentările colecţiilor sale şi o amplă expoziţie de 150 de creaţii celebre, găzduită la Pinacoteca di Brera, vor aduce un tribut celui care a transformat Milano în capitala mondială a eleganţei.
„Sărbătorim Săptămâna Modei de la Milano în memoria unuia dintre fondatorii săi: Giorgio Armani”, a declarat Carlo Capasa, preşedintele Camera Nazionale della Moda Italiana, subliniind viziunea, consecvenţa şi influenţa uriaşă a designerului asupra modei şi culturii italiene. Grupul Armani, cu activităţi ce variază de la haute couture la hoteluri, rămâne un brand de miliarde de euro şi un simbol al stilului rafinat.
Marile case italiene şi noile nume
Pe podiumurile din Milano îşi vor prezenta colecţiile pentru primăvara-vară 2026 case renumite precum Prada, Dolce & Gabbana, Fendi, Max Mara, Ferragamo, Roberto Cavalli şi Bottega Veneta. Totuşi, ochii lumii modei sunt aţintiţi şi către debuturile unor figuri noi.
Cel mai aşteptat este debutul lui Demna la Gucci, după un deceniu în fruntea Balenciaga. Designerul georgian are misiunea dificilă de a revigora vânzările brandului italian, deţinut de grupul francez Kering. Prezentarea nu figurează în programul oficial, dar marţi seara va avea loc un eveniment privat, sub forma unui film care reflectă noua viziune artistică a lui Demna.
Şi la Versace, scena modei va marca o schimbare istorică. După aproape 30 de ani în care Donatella Versace a condus partea creativă a casei, ştafeta a fost preluată de Dario Vitale. Prima sa colecţie va fi dezvăluită într-un eveniment intim programat vineri.
De asemenea, Louise Trotter îşi va prezenta prima colecţie pentru Bottega Veneta, iar Simone Bellotti va debuta la Jil Sander.
Industria de lux între omagii şi provocări
Milano Fashion Week are loc într-un moment delicat pentru piaţa globală a modei şi luxului. Cererea din China, una dintre pieţele-cheie, a scăzut, iar incertitudinile economice globale pun presiune pe branduri. Totuşi, analiştii, precum Luca Solca de la Bernstein, văd semne de revenire, subliniind că publicul cere noutate şi inovaţie, mai ales în condiţiile creşterii continue a preţurilor.
„Schimbările fără precedent în direcţiile artistice ale marilor mărci sunt exact răspunsul de care avea nevoie piaţa”, a explicat Solca.
Astfel, Milano devine în aceste zile nu doar o capitală a modei, ci şi o scenă a schimbării şi reînnoirii, unde memoria unui titan precum Armani se împleteşte cu promisiunile unor noi viziuni creative. (sursa Agerpres)