25 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Jumătate din clienţii Apaterm sunt datornici
Jumătate din clienţii Apaterm sunt datornici

Cel puţin acest lucru l-a declarat directorul general al Apaterm, Didi Dumitru, care a susţinut ieri o conferinţă de presă în care a prezentat o situaţie a demersurilor făcute în instanţă în vederea recuperării debitelor, ca şi o situaţie a zonelor unde locuiesc cei mai mulţi datornici. De asemenea, s-a atras atenţia asupra rezultatelor verificărilor făcute la un anumit număr de asociaţii de locatari sau proprietari, controale efectuate de echipe mixte, conform dispoziţiei emise de primarul Marius Stan. Pentru ca efectul să fie cât mai mare, în sala de conferinţe erau sute de dosare despre care directorul Didi Dumitru, dar şi purtătorul de cuvânt al Apaterm, Mihai Costache, au afirmat că reprezintă acţiunile făcute în instanţă pentru recuperarea datoriilor. Didi Dumitru a ţinut de la început să transmită un mesaj, şi anume că volumul de muncă pentru acţionarea în instanţă a datornicilor este mare şi că din păcate nu toată lumea înţelege că apa caldă şi căldura trebuie plătite, iar mesajul Primăriei este toleranţă zero faţă de datornici. Potrivit lui Didi Dumitru, sunt 3.134 de dosare pe rolul instanţelor, aflate în diferite stadii, existând şi 1.584 de titluri în diferite stadii de executare, valoarea totală a datoriilor fiind de circa 710 miliarde de lei vechi.
„Mulţi dintre cetăţeni nu înţeleg că pot avea acces la informaţii, adică să se ducă la reprezentanţii asociaţiilor de proprietari şi să vadă dacă s-au achitat facturile către furnizorii de utilităţi. Trebuie să spun că managementul interior al Apaterm a fost unul dezastruos şi că există facturi neîncasate încă din anii '90. Factorul social, adică motivele pentru care nu se plătesc facturile, nu aparţine Apaterm. În urma verificărilor care au fost efectuate de către un număr de 14 comisii, formate din 28 de persoane, la un anumit număr de asociaţii de locatari, s-au constatat nereguli în ţinerea evidenţei contabile, în înregistrarea facturilor, chitanţe neoperate în fişele locatarilor sau operate cu alte valori decât cele de pe chitanţă, decontări repetate a unor facturi, nu sunt calculate penalităţi de întârziere şi nu sunt înregistrate. Apaterm va lua măsuri pentru a-i proteja pe bun-platnicii care locuiesc în cadrul asociaţiilor datornice - este vorba de faptul că vom face blindarea selectivă a instalaţiei”, a declarat Didi Dumitru.
Pe lista neagră a asociaţiilor de locatari unde au fost găsite nereguli s-au aflat şi asociaţiile 750 Perla şi Asociaţia 556, unde la data deplasării echipei de control nu au fost găsite documente justificative, aducându-se ca motivaţie faptul că acestea s-ar afla la domiciliul administratorului, în timp ce în cazul Asociaţiei 372 s-a constatat că debitorii mari nu au fost acţionaţi în judecată, iar soldurile din fişele locatarilor sunt calculate incorect.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Apaterm, Mihai Costache, jumătate din numărul clienţilor societăţii ar fi cu plata la zi a datoriilor, în timp ce în cazul datornicilor un procent de 15% dintre aceştia au acumulat 85% din totalul debitelor, ceea ce este îngrijorător. Cei mai mulţi datornici sunt în cartierele Micro 39, Micro 38, Micro 40, oficialii societăţii afirmând că unii dintre cei care nu şi-au plătit factura au maşini străine şi serviciu.
În conferinţa de ieri nu s-a discutat, însă, nimic despre programul de investiţii în reabilitarea reţelei de termoficare, care ar putea reduce pierderile şi implicit valoarea facturilor plătite de populaţie, şi de asemenea nu s-a discutat despre faptul că unii dintre gălăţeni nu pot renunţa la a fi clienţi ai Apaterm deoarece locuiesc în zonele declarate unitare de către Consiliu Local.


Articole înrudite