29 MARTIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Nori negri pentru ceferiştii gălăţeni
Nori negri pentru ceferiştii gălăţeni

Situaţia cu care se confruntă sistemul feroviar este una dificilă, în condiţiile în care la nivelul celor 3 companii, şi anume CFR Marfă, CFR Călători şi CFR Infrastructură nu mai există contracte colective de muncă, prevederile vechilor contracte expirând iar reprezentanţii structurilor sindicale şi ale conducerii companiilor neajungând la un acord pentru semnarea unor noi contracte. Mărul discordiei îl reprezintă majorările salariale, reprezentanţii sindicatelor solicitînd o creştere salarială de 10%, care însă nu a fost acceptată. Una dintre consecinţele neînţelegerilor dintre reprezentanţii celor două părţi a fost greva spontană declanşată ieri dimineaţă, între orele 7 şi 9, de către cei mai mulţi ceferişti din ţară, membri ai Federaţiei Sindicale Mişcare Comercial, ceea ce înseamnă că practic timp de două ore circulaţia pe calea ferată a fost paralizată. Acest lucru s-a întâmplat şi la Gara Galaţi, unde ieri dimineaţă, între orele 7 şi 9, nu a plecat niciun tren. Gălăţenii care au venit în gară pentru a pleca cu unul dintre trenurile care circulau în acel interval orar s-au arătat nemulţumiţi de faptul că nu au ştiut de acest protest, care a fost unul spontan, dar unii dintre ei au spus că înţeleg nemulţumirile ceferiştilor.
„Eu trebuia să plec la Bucureşti. Nu ştiam de protest, aşa că o să trebuiască să plec cu alt tren. Îi înţeleg pe ceferişti că vor salarii mai mari, deoarece toate s-au scumpit, dar ar fi fost mai bine să fi ştiut din timp şi nu veneam la gară”, a spus Mihăiţă Ştefan.
Liderul Sindicatului Mişcare Comercial, Viorel Istrate, care este şi secretarul Federaţiei Mişcare Comercial, ne-a declarat că ceferiştii au decis să oprească spontan lucrul în semn de nemulţumire faţă de faptul că nu mai există contracte colective de muncă şi pentru că nu a fost acceptată creşterea cu 10% a salariilor, aşa cum au cerut sindicatele.
„Angajaţii CFR nu au mai primit în ultimii ani nicio creştere de salariu, li s-au redus şi anumite drepturi şi nu mai vreau să mai spun că în domeniul feroviar în ultimii ani au avut loc reduceri de personal. Solicitarea sindicatelor de creştere cu 10% a salariilor mi se pare una rezonabilă, în condiţiile în care preţurile cresc şi viaţa este din ce în ce mai grea. Angajaţi au rămas mai puţini în urma disponibilizărilor şi trebuie să muncească mai mult”, ne-a declarat liderul de sindicat.
Situaţia salariilor nu este singura problemă din domeniul feroviar, alta fiind cea legată de disponibilizările care ar urma să fie făcute de la 1 iunie la CFR Marfă, când circa 2.500 de salariaţi ar urma să îşi piardă locul de muncă la nivel naţional, printre ei aflându-se şi zeci de angajaţi ai Regionalei CFR Marfă Galaţi.
„Nu suntem de acord cu disponibilizarea de personal care ar urma să aibă loc la 1iunie şi avem semnale că în acest sens s-ar dori pierderea unor contracte. Dacă nu se va reveni asupra deciziei, vom face sesizare la DNA, unde vom prezenta informaţiile pe care le deţinem, pentru a fi verificate”, ne-a declarat Viorel istrate.


Articole înrudite