05 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Pe 3 aprilie, în cadrul Şcolii nr.11 „Iorgu Iordan” Tecuci a avut loc lansarea de carte a profesorului Ecaterina Jalbă, care a semnat volumul „Strategii didactice de exploatare a textului epic al Hortensiei Papadat-Bengescu”. Evenimentul a avut loc în prezenţa prof. univ. Gheorghe Lateş, din cadrul Universităţii „Danubius” Galaţi, a directorului unităţii de învăţământ gazdă, prof. Mihaela Croitoru, a scriitorului Vasile Ghica, a cadrelor didactice din Tecuci, precum şi a elevilor şcolii.
Cuvântul de deschidere a aparţinut prof. univ.Gheorghe Lateş, care a precizat: „Această lucrare vine după un efort de susţinere a unui grad didactic. Profesorul Ecaterina Jalbă a reuşit să facă din ceva minuscul un lucru care să modifice metoda de predare, pentru a se plia pe elevii de gimnaziu. Cartea de faţă diferă de lucrarea de grad, suferind o prelucrare editorială; nu tot ce se scrie devine carte, însă în cazul de faţă, aproape tot ce a fost scris a intrat sub tipar. Orice debut editorial al unui didactician e mai mult decât un eveniment personal, beneficiari fiind elevii şi şcoala în general. Meritul este cu atât mai mare cu cât obiectul interesului special îl reprezintă istoria literară locală pe care actualele manuale alternative o ignoră, iar curricula este permisivă. În consecinţă, a gândi un demers de valorizare a prozei Hortensiei Papadat-Bengescu pare a avea logică doar în măsura în care aceasta se integrează într-un proiect de lectură intensivă. Cartea cu care iese în lumina literelor profesorul Ecaterina Jalbă propune un traiect iniţiatic prin labirintul textelor bengesciene, o provocare pentru o generaţie fascinată de audio-vizual şi calculator. Multitudinea instrumentelor didactice anexate lucrării conferă acesteia virtuţi utile atât pentru cei care vor să o folosească drept cheie de lectură, cât şi pentru cei ce gândesc modalităţi mai persuasive de întoarcere a copiilor şi adolescenţilor la lumina benefică a cărţii”.
„Lucrarea îşi propune să iniţieze un demers de tip operaţional menit să-l pregătească pe absolventul de opt clase în vederea întâlnirii cu romanul, pe care îl va studia cu insistenţă în liceu. Studiul va ţinti valorificarea metodelor şi mijloacelor moderne circumscrise procesului didactic, văzut din perspectiva inter-relaţionării componentelor sale, proiectare, predare, evaluare, în spiritul competenţelor şcolare în vigoare. Optimizarea activităţii didactice este o condiţie esenţială în obţinerea unui randament mai înalt la predarea operei epice. Lucrarea de faţă oferă soluţii pertinente de realizare a scenariului didactic. Valoarea inovativă a lucrării constă în elaborarea unor modele, strategii didactice, ce presupun un exerciţiu economic al înţelegerii unui discurs”, a spus în continuare prof. Ecaterina Jalbă.
Strategiile didatice prezentate în carte au fost aplicate la cursuri de către semnatara volumului, iar rezultatele la examenele de evaluare naţională susţinute de către elevi au fost deosebite. Metodele noi folosite de către prof. Ecaterina Jalbă au înlesnit modalitatea de exprimare a elevilor, de dezvoltare a creativităţii.
Evenimentul a fost încheiat de un scurt moment muzical susţinut de elevi ai Şcolii nr. 11 „Iorgu Iordan”.


Articole înrudite