04 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Şuruburile care ţin legate şinele de cale ferată de traverse, aşa numitele tirfoane, cablurile SCD, cablurile de telecomunicaţii sau cupoanele de şină de la trecerile de nivel se află în topul celor mai „dorite” de hoţi dintre elementele din infrastructura căii ferate gălăţene. Funiile din cupru ori capacele de la tronsoanele unde sunt amplasate cablurile SCD nu sunt nici ele trecute cu vederea de hoţii de specialitate. Evident că hoţii ce atacă infrastructura căii ferate par a nu fi înţeles că o bucată de metal furată din infrastructura unui pod CFR sau pentru câteva şuruburi scoase de la şine pot face uşor ca un tren să deraieze sau pot provoca întârzieri foarte mari. Până la urmă, siguranţa căii ferate e pusă în pericol de hoţi, mulţi dintre ei tineri şi adolescenţi fără ocupaţie, pentru numai câteva zeci de lei, cel puţin aşa stau lucrurile în majoritatea cazurilor. Iar furtul din infrastructura căii ferate pare a fi un fenomen care nu se va potoli cu una - cu două oricât, de mulţi hoţi ar prinde poliţiştii de la Transporturi Feroviare. „Anul trecut au fost înregistrate 52 de furturi din infrastructura căii ferate gălăţene. Până acum, în acest an am înregistrat 14 astfel de furturi. Opt autori au fost identificaţi în cazul celor 14 furturi din acest an. În majoritatea cazurilor este vorba de tineri cu vârstele cuprinse între 15 şi 22 de ani, care nu au ocupaţie. A existat şi un bărbat în vârstă de 38 de ani, dar şi trei bărbaţi cu vârstele cuprinse între 40 şi 50 de ani, toţi trei angajaţi ai CFR”, a precizat cms. Ştefan Constandache, şeful Biroului Judeţean al Poliţiei Transporturi Feroviare Galaţi. Chiar dacă cei care fură din zona de siguranţă a căii ferate şi din infrastructura acesteia riscă să primească pedepse mult mai mari decât pentru un furt obişnuit, deoarece este vorba de o infracţiune pedepsită după o lege specială, fenomenul nu pare a fi deloc pe cale de dispariţie. Dacă ar fi să întocmim un top trei al zonelor feroviare gălăţene unde s-au comis cele mai multe furturi, pe locul întâi s-ar situa deocamdată zona haltei Braniştea, urmată îndeaproape de zonele staţiei Barboşi şi a staţiei CFR Fileşti.

Articole înrudite