Timp de ani de zile, Dacia Duster a fost alegerea instinctivă a românilor care căutau un SUV accesibil, fiabil şi bine echipat. Simbol al raportului calitate-preţ şi recunoscut pentru robusteţea sa, Dusterul a dominat piaţa auto locală în segmentul entry-level. Însă în 2025, acest titlu simbolic îi este revendicat de Citroen C3 Aircross, urmat îndeaproape de KGM Tivoli (fostul SsangYong).
Citroen C3 Aircross porneşte de la 18.400 de euro şi oferă un motor pe benzină de 1.2 litri, 100 CP, alături de dotări decente precum aer condiţionat, faruri LED şi oglinzi electrice încălzite. De cealaltă parte, KGM Tivoli atacă segmentul cu 18.980 de euro, un motor turbo de 1.5 litri cu 163 CP, climatizare, pilot automat şi volan îmbrăcat în piele – toate în echiparea standard.
Prin comparaţie, Dacia Duster începe de la 19.250 de euro în versiunea Essential, cu motorizare 1.0 TCe GPL de 100 CP. Chiar dacă diferenţele de preţ sunt relativ mici, ele contează într-o piaţă sensibilă la costuri şi din ce în ce mai competitivă.
Totuşi, Dusterul rămâne o prezenţă puternică pe piaţă. Este acum la a treia generaţie, beneficiază de o reputaţie solidă în materie de fiabilitate şi performanţă pe diverse tipuri de drumuri, iar costurile reduse de întreţinere şi disponibilitatea motorizărilor alternative (precum GPL-ul) îl fac o alegere rezonabilă pe termen lung.
Pierderea statutului de „cel mai ieftin SUV” nu înseamnă neapărat o scădere în popularitate, ci reflectă o piaţă mai matură, în care consumatorii analizează atent ofertele şi caută echilibrul perfect între preţ, performanţă şi echipare. În acest nou context, Dusterul trebuie să convingă nu doar prin costuri reduse, ci prin valoarea adăugată pe care o aduce: fiabilitate, reţea de service bine pusă la punct şi o comunitate loială.
Pentru cei care vor strict cea mai ieftină opţiune, anul 2025 aduce alternative interesante şi agresiv poziţionate. Dar pentru cei care caută un partener de drum verificat şi fără surprize, Dusterul rămâne încă o alegere sigură.