04 DECEMBRIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Amazon reduce comisioanele în Europa pentru a contracara ofensiva Shein şi Temu
Amazon reduce comisioanele în Europa pentru a contracara ofensiva Shein şi Temu

Amazon anunţă una dintre cele mai ample reduceri de comisioane din activitatea sa europeană, încercând să răspundă presiunilor crescânde generate de platformele chinezeşti de ultra-low-cost, Shein şi Temu. Prin această mişcare, gigantul american urmăreşte să îşi protejeze poziţia dominantă pe pieţe cheie precum Germania, Franţa şi Italia, unde comerţul online continuă să se extindă într-un ritm stabil.
Decizia vine pe fondul unei competiţii tot mai agresive din partea platformelor chineze, care atrag clienţi cu preţuri extrem de mici şi modele de vânzare directe către consumator. Potrivit Reuters, Amazon speră ca reducerea comisioanelor să ofere un avantaj suplimentar vânzătorilor independenţi şi să îi încurajeze să rămână activi în ecosistemul companiei.
Începând cu 15 decembrie, Amazon va diminua substantial taxele de recomandare aplicate vânzătorilor din categorii precum modă şi accesorii. Pentru produsele cu preţ de până la 15 euro sau 15 lire sterline, comisionul scade de la 7% la 5%, iar pentru articolele cu preţ între 15 şi 20 de euro, reducerea este şi mai pronunţată, de la 15% la 10%. Aceste ajustări vizează segmentul cel mai vulnerabil în faţa concurenţei Shein şi Temu: îmbrăcămintea şi accesoriile la preţ redus.
Shein practică în mod obişnuit comisioane de 10% în Uniunea Europeană şi 12,24% în Marea Britanie, oferind şi 30 de zile fără comision pentru vânzătorii noi. Amazon încearcă să devină mai competitiv, afirmând că reducerile actuale sunt posibile datorită unor optimizări operaţionale şi inovaţii interne, iar o parte tot mai mare din economiile obţinute este transferată către partenerii săi comerciali.
Schimbările nu se limitează la sectorul modei. De la 1 februarie, Amazon va ajusta comisioanele pentru produsele destinate locuinţei, reducând taxele de la 15% la 8% pentru articole cu preţ de până la 20 de euro sau lire sterline. Acelaşi regim va fi aplicat şi produselor pentru animale de companie, alimentelor şi suplimentelor nutritive.
În plus, compania reduce taxele de procesare pentru colete în Germania, Franţa, Italia, Spania şi Marea Britanie. Noile tarife, valabile din 15 decembrie, vor genera economii de aproximativ 0,32 euro sau 0,26 lire sterline pe comandă, în funcţie de piaţă. Măsura are rolul de a diminua presiunea logistică asupra comercianţilor într-o perioadă în care livrările rapide joacă un rol esenţial în menţinerea competitivităţii.
Contextul european favorizează aceste ajustări. Conform estimărilor Ecommerce Europe, piaţa online a continentului ar urma să atingă 900 de miliarde de euro în 2025, marcând o creştere de aproximativ 7% faţă de anul anterior. Deşi Amazon rămâne lider în numeroase pieţe mature, dinamica este influenţată puternic de ascensiunea platformelor precum Shein, care vând articole extrem de ieftine — de la blugi de 8,20 euro la produse pentru casă — şi Temu, care îşi extinde constant gama de categorii listate.
Prin reducerea comisioanelor, Amazon încearcă să îşi menţină ecosistemul atractiv pentru comercianţi şi să contracareze expansiunea rapidă a platformelor chinezeşti, care au reconfigurat aşteptările consumatorilor în ceea ce priveşte nivelul preţurilor.


Articole înrudite