Compania Amazon a renunţat recent să facă apel la o sentinţă ce o face răspunzătoare pentru achiziţiile efectuate de copii prin intermediul aplicaţiilor instalate pe tabletele sale şi va rambursa, astfel, 70 de milioane de dolari consumatorilor americani, informează AFP.
''Acest caz arată ceea ce ar trebui să fie un principiu fondator al tuturor companiilor: trebuie să obţineţi acordul consumatorului înainte de a factura o achiziţie'', a declarat Thomas Paul, de la Federal Trade Commission (FTC), ale cărei misiuni principale includ şi protecţia consumatorilor.
''Consumatorii afectaţi de practicile Amazon pot fi acum compensaţi pentru aceste cheltuieli pe care nu le aşteptau şi pe care nu le-au autorizat'', a adăugat el.
FTC a reglat deja pe cale amiabilă în trecut cazuri similare cu Apple şi Google, argumentând că absenţa parolelor a permis copiilor să facă achiziţii în cadrul aplicaţiilor (accesorii, ajutor pentru a accede la un nivel superior sau pentru a obţine vieţi suplimentare într-un joc etc.), fără cunoştinţa părinţilor.
Aceste achiziţii se pot ridica la sume importante.
Gigantul american de retail nu a comentat imediat cu privire la decizia de a renunţa la recurs. FTC a declarat că Amazon va anunţa în curând detaliile rambursărilor sale.