Sectorul industrial din Germania continuă să piardă locuri de muncă într-un ritm accelerat, iar industria auto este cea mai afectată, potrivit unei analize realizate de firma de consultanţă EY, citată de DPA, informează AGERPRES. În decursul ultimului an, constructorii auto au eliminat aproximativ 51.500 de posturi, echivalentul a aproape 7% din forţa de muncă din acest sector.
Per ansamblu, gradul de ocupare în industrie a scăzut cu 2,1%, ajungând la 5,42 milioane de angajaţi la 30 iunie 2025, ceea ce reprezintă o pierdere de aproape 114.000 de locuri de muncă în ultimele 12 luni. Din 2019 şi până acum, industria germană a pierdut aproximativ 245.000 de locuri de muncă, adică 4,3%.
Această scădere este asociată cu un context economic dificil. Veniturile din industrie au coborât cu 2,1% în al doilea trimestru, marcând al optulea trimestru consecutiv de declin. Sectorul auto, afectat de cererea slabă, tranziţia către vehicule electrice şi concurenţa tot mai mare din China, a raportat venituri mai mici cu 1,6%. În plus, industria germană resimte presiunea costurilor ridicate cu energia, birocraţia, cererea internă modestă şi tensiunile comerciale cu SUA. EY avertizează că tarifele americane şi diminuarea exporturilor către China au afectat puternic producătorii germani.
Printre marile companii care au anunţat programe de reducere a costurilor se numără Mercedes-Benz, VW, Bosch, Continental şi ZF, iar Porsche intenţionează să închidă subsidiara de baterii Cellforce.
Fenomenul pierderii locurilor de muncă nu se limitează la sectorul auto. Producţia de utilaje a redus aproximativ 17.000 de posturi, iar cea de metale alte 12.000. În schimb, ocuparea forţei de muncă în sectoarele chimic şi farmaceutic a rămas relativ stabilă.
EY avertizează că tendinţa ar putea continua, lovind în special în absolvenţii de facultate şi tinerii ingineri, care se vor confrunta cu mai puţine oportunităţi de angajare. „Vom vedea o creştere a şomajului în rândul absolvenţilor, ceea ce nu s-a mai întâmplat în Germania de mult timp”, a declarat Jan Brorhilker, managing partner la EY.