02 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Autostrada peste ocean
Autostrada peste ocean

Overseas Highway este o autostradă de aproape două sute de kilometri, care leagă insulele din arhipelagul Florida Keys de continent, printr-o serie de zeci de poduri peste Atlantic. Din anul 2009, şoseaua a fost inclusă între cele mai spectaculoase drumuri din Statele Unite, All-American Roads.
Overseas Highway (n.r. - Autostrada peste mări, în limba engleză) este denumirea dată unei porţiuni de 205 kilometri a şoselei U.S. Route 1, care traversează SUA, de la nord la sud, străbătând 3.813 kilometri, din Fort Kent, Maine, la graniţa cu Canada, până în Key West, Florida, cel mai sudic punct al Statelor Unite continentale. Ultima secţiune a şoselei, care trece din insulă în insulă, conectând peninsula Florida de Key West, străbate 42 de poduri şi, în marea ei majoritate, se află deasupra apelor oceanului.
Henry Flagler, "părintele oraşului Miami", a fost primul care a propus conectarea arhipelagului Florida Keys de continent, la sfârşitul secolului al XIX-lea. Florida East Coast Railway, calea ferată pe care o dezvoltase, ajungea până la Miami, la 250 de kilometri de cel mai sudic punct al arhipelagului, aflat în apropiere de Havana, Cuba. În acea perioadă, traficul de mărfuri şi de pasageri între Statele Unite şi vecinii din sud era încă înfloritor, iar Key West era portul american cel mai apropiat de canalul Panama, încă în construcţie.
Flagler a demarat proiectul de extindere a căii ferate în 1904 şi l-a finalizat în 1912, fiind primul pasager care a străbătut arhipelagul cu trenul. Bătrân şi aproape orb, industriaşul a spus că şi-a îndeplinit ultimul vis pe care voia să-l realizeze înainte să moară. Henry Flagler a decedat un an mai târziu, în 1913, la 83 de ani.
În 1935 însă, uraganul de Ziua Muncii (n.r. - prima luni din septembrie, în Statele Unite), cel mai puternic care a lovit America în întreaga istorie, a distrus o mare parte a căii ferate şi a provocat pagube majore porţiunilor rămase în picioare. Incapabilă să refacă tronsoanele distruse, compania care administra drumul de fier a vândut podurile şi terasamentul către statul Florida, în schimbul sumei de 640.000 de dolari. Autorităţile au decis să nu refacă însă vechiul drum şi au optat pentru construcţia unei şosele care să prelungeasca autostrada U.S. Route 1. Aceasta avea să urmeze traseul fostei căi ferate şi, acolo unde era posibil, să se folosească de podurile încă rămase în picioare şi care puteau fi reabilitate. În timp, unele dintre acestea au fost înlocuite cu structuri noi, care permit circulaţia pe mai multe benzi, dar vechile poduri nu au fost demolate şi pot fi încă observate mergând paralel cu cele moderne.


Articole înrudite