06 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
De la băutura „cu cocaină” la Windows Vista: 10 produse care au eşuat încă de la lansare
De la băutura „cu cocaină” la Windows Vista: 10 produse care au eşuat încă de la lansare
Doar dacă ai o idee bună, asta nu înseamnă că te vei îmbogăţi. Să luăm ca exemplu băutura energizantă care combina alcoolul cu cofeina şi care era un produs perfect pentru tinerii dornici de senzaţii noi. Câteva spitalizări în rândul consumatorilor au fost de ajuns pentru ca produsul să fie interzis în scurt timp de la lansare. Şi nu este singurul caz al unui produs care s-a dovedit un fiasco încă de la lansare.
Giganţi ca Apple, Google sau McDonald's au avut, pe lângă succesele de business răsunătoare, care le-au adus notorietatea de astăzi, şi încercări deloc fericite pe care le-au retras rapid de pe piaţă.
Iată mai jos câteva exemple de produse „ratate” din ultimii 20 de ani:

1. Google Wave
După mai puţin de un an de la lansare, Google a închis definitiv serviciul de instant-messaging, în august 2010. Un serviciu combinat de mesagerie, email şi reţea socială, Google Wave a fost ori prea complicat, ori a fost lansat mai devreme decât trebuia.

2. Windows Vista
Cea mai bună nouă versiune a sistemul de operare, Windows Vista Ultimate, lansată în 2009, avea probleme de compatibilitate, de viteză şi necesita calculatoare foarte performante. Respingerea de către clienţi a fost atât de mare, încât Microsoft s-a grăbit să lanseze alt sistem de operare – Windows 7.

3. Sony Mylo
În 2006, Sony a lansat un produs numit Mylo, care îndeplinea mai multe funcţii – navigare pe internet, telefon şi player video. Deşi părea o idee bună, produsul nu s-a bucurat de succes şi nu s-a regăsit în marile lanţuri de distribuţie. Şi deşi Sony a relansat produsul în 2009, vânzările au fost la fel de slabe, iar compania a abandonat proiectul.

4. iPod-ul Hi-Fi
Tot în 2006, Apple a creat unul dintre puţinele produse cu care nu a avut succes. În principiu, iPod-ul Hi-Fi era un dispozitiv de ascultat muzică în sufragerie, dar care avea un preţ prea mare pentru ceea ce oferea. Deşi avea o calitate bună, clienţii s-au plâns că preţul de 350 de dolari este prea mare doar pentru un iPod stereo. Produsul a fost vândut un an şi jumătate, după care a fost retras de pe piaţă.

5. Microsoft Zune
După ce Apple a „spart” piaţa cu celebrul iPod, Microsoft nu a acceptat înfrângerea şi a venit cu o replică – Zune. Care a fost şi singurul player de muzică de la Microsoft şi pe care nu l-a cumpărat nimeni. Zune a fost cel mai răsunător eşec al companiei.

6. Băutura energizantă „cu cocaină”
La mijlocul anilor 2000, în plină expansiune a băuturilor energizante, o companie s-a gândit să-şi numească produsul după o substanţă foarte populară, dar ilegală. În scurt timp însă, părinţii revoltaţi au făcut campanii în mass-media pentru interzicerea băuturii, ceea ce s-a şi întâmplat.

7. Pontiac Aztek
Primul SUV cross-over de la General Motors, pe care revista Times l-a desemnat cel mai urât autoturism al tuturor timpurilor, a fost lansat în 2001 şi a fost produs până în 2005.

8. iSmell – „odorizant” pentru calculatoare
Se ştie că mirosul este strâns legat de memorie şi ne ajută să ne amintim situaţii şi întâmplări din trecut. Luând în considerare acest lucru, compania Digiscents s-a gândit să dea lovitură, în 2001, cu un dispozitiv care, ataşat la calculator, emană diferite mirosuri. iSmell se conecta la calculator prin USB şi, în funcţie de pagina de internet accesată, emană parfumuri diferite. Proiectul nu a trecut de faza de prototip.

9. Hamburgerul pentru adulţi de la McDonald's
McDonald's Arch Deluxe a fost lansat ca fiind un produs pentru adulţi, care voia să spargă clişeul că reţeaua de fast-food-uri se adresa copiilor şi adolescenţilor. Lansat în 1996, hamburgerul era prezentat ca fiind mai sofisticat şi era servit cu cartofi prăjiţi, salată, ceapă, roşii şi cu un sos de muştar şi de maioneză cu reţetă secretă. Compania a investit 100 de milioane de dolari într-o campanie de promovare, dar produsul nu s-a bucurat de succes.

10. Four Loko – băutura alcoolică cu cofeină
Încă de la lansare, în 2005, producătorul s-a concentrat pe o campanie de promovare bazată pe ideea de sănătate. După ce mai mulţi tineri au fost spitalizaţi în urma consumării băuturii, produsul a fost interzis.


Articole înrudite