02 DECEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Ce au aproape toţi românii în frigider
Ce au aproape toţi românii în frigider

Circa 45% din românii din mediul urban îşi păstrează frigiderul foarte bine aprovizionat, fiind aproape plin sau plin de produse, se arată într-un studiu realizat de agenţia de cercetare de piaţă 360insights pentru revista Magazinul Progresiv.
Acest comportament este caracteristic celor aflaţi la apogeul profesional (35-44 ani), având studii superioare şi venituri ridicate. La cealaltă extremă, 17% dintre gospodării au frigiderul mai degrabă gol, iar din această categorie fac parte în special persoanele în vârstă (55-64 ani), cât şi cele cu un nivel social scăzut ca educaţie şi venituri.
„Dacă în anumite cazuri frigiderul gol poate fi o întâmplare (momentul intervievării a fost chiar înainte de aprovizionare), profilul acestora ne duce totusi cu gândul la un segment ce nu are posibilitatea financiară de a-şi umple frigiderul cu produse, rezumându-se mai degrabă la strictul necesar”, explică Nadia Alexa, Quantitative Researcher în cadrul 360insights.
Făcând lista produselor ce se găsesc în frigiderul românilor, se remarcă anumite categorii ca fiind universale, întrucât în mai mult de 85% din cazuri acestea sunt nelipsite de pe rafturi.
Ouăle şi lactatele au un loc fruntaş în clasament, cu o incidenţă de peste 90%, reconfirmând astfel statutul de produse de bază în alimentaţia românilor. În dreptul acestor două categorii nu se observă nicio diferenţă notabilă între tineri, adulţi sau vârstnici, în timp ce, din punct de vedere al statutului social, printre consumatorii cu venituri ridicate incidenţa acestor produse atinge cote şi mai mari, de aproape 100%.
Mâncarea gătită are, de asemenea, un loc important rezervat în frigiderele românilor. 91% dintre persoanele care au participat la studiu aveau mâncare gătită în frigider, confirmând comportamentul de consum încă tradiţionalist al românilor.


Articole înrudite