28 MARTIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Cristian Dima (ALDE): Personalul feroviar a ajuns bătaia de joc a Guvernului Orban şi a preşedintelui Iohannis
Cristian Dima (ALDE): Personalul feroviar a ajuns bătaia de joc a Guvernului Orban şi a preşedintelui Iohannis

Legea privind Statutul personalului feroviar este plimbată prin comisii, în timp ce feroviarii sunt revoltaţi de nedreptăţile la care sunt supuşi. Miniştrii Guvernului Orban nu ajung la un consens, iar preşedintele Iohannis nu a promulgat această lege şi a trimis-o înapoi Parlamentului spre reexaminare. Membrii Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor au amânat-o şi trebuie accentuat faptul că proiectul acestei legi este susţinut de Ministerul Transporturilor, dar nu şi de Ministerul Finanţelor şi cel al Muncii. Prin acest Statut, lucrătorii feroviari ar trebui să obţină respectarea unor coeficienţi de salarizare, dar şi reducerea vârstei standard de pensionare cu cinci ani, fără penalizare, pentru personalul feroviar care lucrează în funcţii ce concura la siguranţa circulaţiei şi reducerea stagiului obligatoriu de cotizare de la 35 la 30 de ani.

Dar cea mai mare problemă a guvernanţilor este că nu găsesc bani pentru asigurarea resurselor necesare acoperirii efortului financiar suplimentar pentru reducerea vârstei de pensionare cu 5 ani. Dar ei nu găsesc bani pentru nimic atunci când este vorba de cetăţenii acestei ţări, nu găsesc bani pentru majorarea alocaţiilor, nici pentru pensii, nici pentru majorări salariale în sectoare vitale precum transortul feroviar. De fapt guvernul îşi ascunde incompetenţa după tot felul de motive şi îşi bate joc de aceşti oameni care înceracă să menţină acest sector la un grad de siguranţă adecvat în condiţiile în care au fost ameninţaţi cu disponibilizări (a se vedea declaraţiile recente privind reorganizarea şi restructurarea companiei CFR Marfa SA, a directorului general Preoteasa) . De ce invocă guvernul că nu poate asigura resursele financiare necesare acoperirii efortului financiar suplimentar pentru reducerea vârstei de pensionare cu 5 ani, când de fapt efectele reducerii vârstei de pensionare ar fi resimţite abia din toamana anului 2021? Ei nu ştiu ce au în visterie în prezent, cum ar putea şti ce va fi în 2021?

Cine să ţină cont că în acest domeniu este o reală problemă şi îmbătrânirea forţei de muncă, iar tinerii nu se înghesuie să vină în această industrie unde munca nu este apreciată la adevărata ei valoare, iar forţa de muncă râmăne în continuare cheia menţinerii companiei pe linia de plutire. Cât vor mai rezista aceşti oameni care au ajuns bătaia de joc a Guvernului Orban şi a preşedintelui Iohannis?

Cristian Dima - Preşedinte ALDE Galaţi


Articole înrudite