În anul şcolar 2025-2026, la Şcoala Gimnazială Nr. 1, structură a Şcolii Gimnaziale „Petru Rareş” Frumuşiţa, judeţul Galaţi, se desfăşoară proiectul „Inovare prin programare”.
Proiectul este structurat în patru ateliere de programare, în cadrul cărora 30 de copii vor realiza poveşti, jocuri şi proiecte folosind cod Scratch.
"Activităţile vor stimula creativitatea, spiritul de echipă, gândirea critică şi abilităţile tehnice ale elevilor. Cinci cadre didactice mentor vor participa la un atelier de formare Scratch, urmând să îi îndrume pe elevi", precizează reprezentanţii şcolii.
Proiectul îşi propune să aducă programarea mai aproape de copiii din mediile defavorizate, oferindu-le o bază solidă pentru dezvoltarea competenţelor digitale, esenţiale pentru viitor.
"Persoanele alfabetizate digital pot accesa mai uşor locuri de muncă mai bine plătite, iar dezvoltarea comunităţilor depinde de resursa umană formată încă din şcoală", mai transmit reprezentanţii şcolii.
Proiectul, care se derulează în perioada octombrie-decembrie 2025, este finanţat prin programul StartONG, lansat de Kaufland România şi implementat de asociaţia Act for Tomorrow.
Galerie de imagini, mai jos!
