Semnificaţii ale poftelor alimentare

 
Marți, 17 Februarie 2015 00:00
Publicat în Sanatate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Poftele alimentare sunt modalitatea prin care corpul nostru ne semnalează că anumite substanţe lipsesc din organism, iar trimiterea unor astfel de \"mesaje\" are rolul de a restabili echilibrul de minerale, vitamine sau nivelul de energie al organismului, susţine nutriţionista Shona Wilkinson, care a \"decodat\" pentru revista Hello! semnificaţia a cinci pofte alimentare des întâlnite.

Pofta de ceva dulce înseamnă deficienţă de crom

În timpul mesei, nivelul de zahăr din sânge creşte şi se eliberează insulina. Dacă se consumă zahăr rafinat, acesta va ajunge rapid în sânge şi va cauza un dezechilibru, iar corpul va elibera mai multă insulină pentru a face faţă acestei creşteri rapide. Odată eliberată această cantitate de insulină, nivelul de zahăr din sânge va scădea. Însă deoarece s-a eliberat atât de multă insulină, nivelul de zahăr va scădea prea mult, şi în curând reapare nevoia de a consuma un baton de ciocolată. Cu cât se consumă mai multe dulciuri, cu atât apare pofta de mai multe, explică nutriţionista.
Un mic dejun sănătos, cu proteine şi carbohidraţi (spre exemplu omletă cu pâine de secară), şi legume pe parcursul zilei ajută la menţinerea unui flux constant de zahăr în sânge, recomandă specialista.
Pentru a combate pofta de zahăr, se recomandă consumul de alimente bogate în crom - un mineral care ajută la menţinerea în echilibru a nivelului de insulină şi ţine sub control pofta de ceva dulce după amiaza.

Pofta de ciocolată înseamnă deficienţă de magneziu

O altă poftă alimentară pe care majoritatea o experimentează zilnic este cea de ciocolată, însă, de fapt, ceea ce ne dorim şi avem nevoie este magneziul, absent din dieta zilnică a aproximativ 80% dintre persoane.
Magneziul nu doar susţine sistemul imunitar prin prevenirea inflamaţiilor, ci joacă un rol crucial în echilibrarea sistemului nervos şi în calmarea anxietăţii. De asemenea, magneziul este important pentru sănătatea oaselor, susţine Shona Wilkinson, subliniind că cel mai bun mod de a satisface această poftă este de a consuma un pătrat de ciocolată neagră (cu 70% din cacao)\", adaugă ea.

Pofta de sare înseamnă deficienţă de sodiu

Pofta de alimente sărate ar putea însemna că nivelurile de sodiu din organism sunt prea mici, de obicei din cauza deshidratării (după antrenamente, boli sau consum de alcool), explică Shona.
Sodiul este un mineral foarte important, care ajută la menţinerea echilibrului apei în corp şi la reglarea tensiunii arteriale. Această poftă poate fi satisfăcută consumând hamsii uscate sau popcorn sărat, în mod natural bogate în sodiu. De asemenea, cantităţi mici de sodiu pot fi găsite în ţelină şi morcovi, a completat ea.

Pofta de carbohidraţi greu de digerat înseamnă deficienţă de triptofan

Pofta de carbohidraţi indică nivelul scăzut al unui aminoacid denumit „triptofan”, necesar pentru producerea serotoninei. Acesta joacă un rol crucial în ciclul somn/veghe, precum şi în digestie. Lipsa lui poate genera o stare de spirit proastă şi anxietate. În loc de a opta pentru carbohidraţi greu de digerat, se pot include în dietă anumite proteine care pot oferi o cantitate suficientă de triptofan, cum ar fi cele din alimente precum curcanul, ouăle, bananele sau nucile, recomandă experta.

Pofta de carne înseamnă deficienţă de fier

Pofta de carne poate indica nevoia organismului de fier. Recent, a existat o tendinţă din ce în ce mai pregnantă de a reduce aportul de carne roşie - o cauză principală a deficitului de fier. Fierul joacă un rol vital pentru sistemul imunitar, ajutând la transportul oxigenului în tot corpul. În lipsa acestuia, devenim obosiţi. Cel puţin o dată pe săptămână ar trebui consumată carne roşie la care se pot adăuga linte, spanac şi seminţe de dovleac - la rândul lor o importantă sursă de minerale şi vitamine, sfătuieşte nutriţionista.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu