25 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Se scumpeşte, ba nu se scumpeşte! Preţul biletelor pentru mijloacele de transport în comun (municipale şi private) continuă să fie o sămânţă de arţag la nivelul municipalităţii.
După ce consilierii locali au votat majorarea costului biletelor, ulterior au realizat că votul lor era nul din lipsa cvorumului. Faptul că nu s-au prins de lipsa cvorumului nu este unul surprinzător pentru exactitatea cu care se adoptă diversele decizii de la nivelul municipiului, cert este că decizia s-a împotmolit la nivelul Prefecturii. Prefectul nu şi-a dat acordul pentru această hotărâre.
Liberalii au motivat prin consilierul Mihai Manoliu că disputele pornesc de la subvenţiile foarte mari pe care municipalitatea nu le mai poate susţine. Manoliu consideră că nu este nevoie ca municipalitatea să reducă sprijinul acordat pensionarilor, ori altor categorii sociale care beneficiază de gratuitate pentru transportul public oferit de Transurb, întrucât nu de aici ar veni dificultatea financiară ce apasă bugetul local. Soluţia liberalilor este cea a restructurării Transurb, începând de anul viitor. 
Manoliu a susţinut că la nivelul consilierilor locali nu ar exista interese de vreun fel privind transportul public, inclusiv cel privat, care să le dicteze interesul majorării costului biletelor de transport. Problema evaziunii fiscale de la nivelul transportului privat apărută în disputele pe această temă nu a părut să fie una interesantă pentru liderul liberalilor organizaţiei municipale. Manoliu a marşat pe tema restructurării Transurb care ar reduce substanţial nevoia de fonduri din bugetul municipalităţii: „Adevăratul substrat este această subvenţie pe care o primeşte Transurbul şi care se vrea a se primi în continuare. Din păcate, noi (grupul consilierilor locali PNL - n.r.) cu asta nu am fost de acord. Nu li s-a explicat gălăţenilor: chiar dacă direct plătesc mai mult (prin majorearea biletelor - n.r.), indirect tot dumnealor plăteau, dacă dădeau un leu aici. Banii care mergeau de la Consiliul Local, din bugetul local (prin taxele şi impozitele locale achitate de contribuabilii gălăţeni, încasate la nivel local - n.r.) ajungeau tot în vistieria Transurb. Să vă dau un simplu exemplu: pe luna septembrie, la venituri din transport de călători erau 463.072, iar la subvenţii 2.330.000, deci de cinci ori mai mult din subvenţii. Despre asta discutăm.”
Consilierii care au pledat pentru menţinerea aceluiaşi cost al biletelor atât pentru transportul public municipal, cât şi pentru cel privat au venit cu argumente sociale. Aceştia au susţinut necesitatea menţinerii tarifelor ca sprijin pentru întreaga comunitate, puternic afectată de criza economică ce a generat scăderea veniturilor atât prin pierderea locurilor de muncă, precum şi prin scăderea salariilor celor care au reuşit să rămână angajaţi.
Mai devreme sau mai târziu propunerea va fi adoptată, însă este doar o chestiune de timp până când se dumiresc cei de la municipiu cum stă treaba cu ...număratul.
Deocamdată preţul a rămas acelaşi.


Articole înrudite