25 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Primul transport feroviar cu cereale din Ucraina aşteptat astăzi în Portul Galaţi
Primul transport feroviar cu cereale din Ucraina aşteptat astăzi în Portul Galaţi

Primul tren cu cereale din Ucraina cu destinaţia Port Galaţi este aşteptat să sosească în această noapte în România. Operatorii din port şi cei de la căi ferate uzinale au făcut astăzi încă o verificare a capacităţilor. Garnitura cu 20 de vagoane este deja în Republica Moldova unde se fac operaţiunile de vamă.
Transportul de cereale din Ucraina este efectuat doar de operatori privaţi, care până acum au preferat ca celelalte garnituri de tren sosite în Galaţi să fie descărcate ori în alte vagoane sau în tiruri, în funcţie de destinaţia transportului.
Reabilitată în urmă cu aproximativ o luna în urmă, legătura dintre Ucraina şi portul Galaţi pe linia de ecartament larg permite ca marfa să ajungă mai rapid direct în port şi astfel se poate ca transportul de cereale să fie efectuat pe Dunăre, care de altfel este şi cel mai eficient.
„Sperăm că o dată cu deblocarea acestor trenuri, pe acest siloz, pe linia nouă, să avem o creştere a cantităţii de marfă ce poate fi operată, cu cereale şi nu numai, din Ucraina. Ne bucurăm că avem primul tren care soseşte în portul Galaţi, pe linie largă, cu mărfuri din Ucraina. În ceea ce priveşte fluxul către Constanţa, la ora actuală, având în vedere cotele Dunării, nu avem probleme, nu avem restricţii, e o restricţie de 1,80 m, ceea ce nu afectează transportul barjelor de 2.000 de tone de la Galaţi pe canalul Dunăre-Marea Neagră către Constanţa. O locomotivă de manevră, din port, va efectua manevra de introducere şi scoatere a vagoanelor de la frontul de operare, este anunţată şi prima navă în cursul săptămânii viitoare pentru preluarea mărfii, care va fi depozitată în silozul de lângă noi. În noaptea asta aşteptăm primele 20 de vagoane, nava care este anunţată ca sosire la portul Galaţi are undeva la 6.000 de tone capacitate, asta înseamnă că navele vor veni cu o cadenţă de una pe săptămână”, a declarat Dan Tivilichi, director adjunct APDM Galaţi.
O locomotivă a unui operator acreditat portuar va prelua doar câte 6 vagoane din garnitură şi le va transporta pe rând în zona silozurilor pentru descărcare.
„Trenul va veni remorcat din Republica Moldova de o locomotivă a căilor ferate din Republica Moldova, CFM, după care se vor efectua formalităţile vamale, de intrare în România de această dată. Frontul de descărcare ne asigură loc pentru 7 vagoane, pentru fiecare tranşă se va face împărţirea trenului în tranşe de 6-7 vagoane, care vor fi manevrate cu locotomotiva pusă la dispoziţie din port. Circa 40-45 de minute ar putea dura descărcarea unui vagon în siloz”, a explicat Mihai Oprişan, manager tehnic, Porturi fluviale Galaţi.
Cerealele vor avea destinaţia Port Constanţa, apoi Turcia. Celelalte variante de transport pe calea ferată cu transbordare sau rutier pe tiruri cu descărcare în triaj nu sunt automatizate, sunt mari consumatoare de timp şi neeficiente faţă de transportul fluvial.


Articole înrudite