Regulament NOU pentru asociaţiile de proprietari Recomandat

Luni, 04 Martie 2019 15:12
Publicat în Știrea zilei
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Numărul reclamaţiilor cu privire la neregulile din asociaţiile de proprietari înregistrate la Primăria municipiului Galaţi este din ce în ce mai mare în ultima perioadă. Inclusiv la ultima şedinţă a Consiliului Local Galaţi s-a prezentat o locatară care a reclamat nereguli la asociaţia din care face parte. Primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, a răspuns că întradevăr ultimele controale la asociaţiile de proprietari din municipiul Galaţi au fost făcute în urmă cu câţiva ani de zile, însă va fi demarată o nouă serie de acţiuni de control. Însă a atras atenţia şi asupra faptului că fiecare asociaţie are cenzori care ar trebui să-şi facă treaba, iar schimbarea acestora, inclusiv a preşedintelui şi administratorului asociaţiei nu stă în puterea municipalităţii ci tot a locatarilor. "Noi facem controale, care vor constata sau nu nereguli, însă dacă aceste persoane nu sunt schimbate, neregulile se vor repeta iar şi iar", a spus primarul.

În privinţa bunei organizări a asociaţiilor de proprietari, Primăria municipiului Galaţi a transmis, pe data de 28 februarie 2019, un anunţ important: "Începând cu data de 28 februarie 2019, intră în vigoare Ordinul MDRAP nr. 1058/2019 - privind aprobarea conţinutului-cadru al statutului asociaţiei de proprietari şi al regulamentului condominiului publicat în Monitorul Oficial al României nr. 149/25.02.2019. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Galaţi din str. Traian nr. 93, Bl. A4 (Serviciul Spaţiul Locativ - Compartiment Asociaţii de Proprietari) sau la tel: 0236-307-789".

Ce schimbări aduce noul Regulament de bloc

Modelul regulamentului de condominiu ce trebuie să existe obligatoriu în toate blocurile de locuinţe trebuie să intre în atenţia tuturor asociaţiilor de proprietari, obligaţia adoptării lui de către proprietari fiind înscrisă în lege, cu termen-limită la sfârşitul lunii septembrie 2019. Documentul trebuie dezbătut şi adoptat cu votul majorităţii adunării generale a locatarilor, apoi va trebui să ajungă la toţi cei care locuiesc în bloc şi respectat de către toţi locatarii.

Vă prezentâm câteva din noutăţile aduse de noul regulament:
- Administratorul este obligat să folosească pentru plăţile curente şi pentru încasări contul curent al asociaţiei de proprietari, la care au acces pentru informare, conform prevederilor art. 67 din Legea nr. 196/2018, toţi proprietarii din condominiu.
- Prin grija preşedintelui, proprietarii din condominiu au acces la extrasele de cont, emise automat conform contractului de cont curent al asociaţiei de proprietari.
- Este interzisă tulburarea, fără drept, a liniştii proprietarilor/locatarilor din condominiu prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigăte sau larmă.
Astfel, este interzisă tulburarea liniştii proprietarilor/locatarilor din condominiu între orele 22:00 - 08:00, 13:00 - 14:00, conform Legii nr. 61/1991 pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, republicată, precum şi în intervalul ... (Adunarea generală a asociaţiei de proprietari poate stabili extinderea sau nu a intervalului orar prevăzut de legislaţia în vigoare în care este interzisă tulburarea liniştii proprietarilor/locatarilor din condominiu), de către orice persoană prin producerea de zgomote, larmă sau prin folosirea oricărui aparat, obiect ori instrument muzical la intensitate mare.
- În cadrul proprietăţii individuale, proprietarul are obligaţia să păstreze şi să întreţină în stare de funcţionare şi siguranţă spaţiile interioare, echipamentele şi instalaţiile din dotarea tehnică a proprietăţii individuale, respectiv instalaţiile sanitare, de încălzire, canalizare, alimentare cu energie electrică, gaz, apă, precum şi altele de această natură, pe cheltuiala sa, astfel încât să nu aducă prejudicii celorlalţi proprietari din condominiu.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu