24 IULIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Şoferii reclamă, primăria ignoră: Aberaţiile din sistemul "Unda verde"
Şoferii reclamă, primăria ignoră: Aberaţiile din sistemul "Unda verde"

Paradoxal pentru orice altă ţară decât România, în Galaţi se derulează un proiect european - cunoscut sub denumirea populară de “undă verde” -, finanţat şi din fonduri publice şi menit să îmbunătăţească viaţa şoferilor, proiect care, din păcate, nu are nici o platformă de interacţiune cu beneficiarii acestuia, adică participanţii la trafic. În lipsa oricărui mijloc prin care şoferii, dar şi pietonii să transmită Primăriei reacţiile pozitive sau negative la modificările implementate în traficul din oraş, gălăţenii îşi varsă oful pe unde pot, adică pe facebook, în special pe o pagină special dedicată şoferilor, comunitate intitulată Grupul Şoferilor din Galaţi. Din păcate, nici măcar acest grup nu este monitorizat de Primărie (căci dacă ar fi aşa, multe din problemele din trafic s-ar fi rezolvat deja), semn că nimănui din instituţie nu îi pasă. Să fie faptul că proiectul a fost demarat de fostul primar Marius Stan (care, apropos, a şi cerut noii administraţii să fie invitat când se va finaliza proiectul!, moment ce se anunţă neobiţnuit de interesant, în condiţiile în care majoritatea şoferilor înjură neîncetat “unda verde”), iar noua administraţie vrea să minimalizeze importanţa acestuia, să fie vorba de supărarea şi a funcţionarilor din Primărie (care, până la urmă şi ei sunt participanţi la trafic şi stau şi ei blocaţi, pe la semafoare!) nemulţumiţi de haosul de pe străzi sau să fie vorba doar despre lipsa de interes faţă de cetăţeni şi opiniile lor, nu putem spune. Un lucru este cert – deocamdată, nu există nici un telefon gratuit, o “linie verde” la care şoferii ar putea semnala eventualele probleme din trafic apărute ca urmare a implementării proiectului “undă verde” şi, până mai ieri, nu exista nici măcar o adresă de email special destinată acestui subiect, cei interesaţi să reclame probleme de trafic fiind sfătuiţi să apeleze cu încredere la adresa de email sesizăAceastă adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Atenţionată ieri, de presă, totuşi, Primăria Galaţi a  înfiinţat de urgenţă o astfel de adresă de email – Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., însă mai important ar fi să desemneze şi o persoană responsabilă cu citirea mesajelor de la şoferi şi transmiterea lor, mai departe, pentru rezolvare, căci o simplă adresă de email nu poate rezolva problema – dovadă că pe pagina de facebook a Grupului Şoferilor din Galaţi se sesisează de cel puţin o lună tot felul de aberaţii în trafic şi nimeni din Primărie nu a luat, până acum, nici o decizie pentru a le corija.

Semafoare îşi schimbă culoarea la 3 - 9 secunde

Aberaţii care au apărut de la mijlocul lunii trecute când au fost puse în funcţiune nu mai puţin de 63 de semafoare noi, instalate datorită derulării proiectului “undă verde”, proiect în valoare de 19 milioane de lei, sumă din care şi Primăria a plătit o valoarea considerabilă, căci proiectul demarat de fostul prima Marius Stan nu s-a finalizat la 31 decemebrie 2015, iar UE nu a plătit nici un leu pentru lucrările ce nu au fost finalizate până la acea dată. Ca titlu informative, abia luna viitoare există sembne că proiectul se va finaliza.
Până atunci însă, când toată lumea speră că semafoarele vor fi cu adevărat inteligente, problemel din trafic sunt extreme de multe şi pot fi citite pe pagina de facebook a comunităţii şoferilor. Cele mai importante probleme sunt: semafoarele care funcţionează aberant, schimbând culoarea la 3-9 secunde (?!),  treceri de pietoni desfiinţate şi reînfiinţate la doi-trei paşi mai departe (?!), străzi împânzite de semafoare (Domnească, Brăilei, Coşbuc etc) iar altele, cu risc mare de accident (strada Oţelarilor), fără nici măcar un semafor, semne de circulaţie contradictorii, panouri indicatoare care mai mult derutează şoferii decât îi lămuresc etc. De pildă, faptul că semafoarele îşi schimbă culorile cu o viteză inexplicabilă, situaţii care se regăsesc atât pe Brăilei colţ cu Coşbuc, dar şi pe Brăilei, la Potcoava, la “Trei Star”, în Ţiglina I, la Spitalul Judeţean, la Maşniţă sau în Micro 39 (la Flacăra), sunt semnalate de gălăţeni pe reţelele de socializare -  “A mai observat cineva din trafic ca un semafor să se faca verde şi în două secunde înapoi roşu? Dacă prima oară am zis că poate n-am fost eu atent, dar azi dimineaţă, la tribunal am păţit-o din nou. Aşa că uitaţi-vă de două ori la semafor înainte de a pleca de pe loc (…) Şi faza mai tragică e că se face verde la cei din stânga sau dreapta ta...dacă-l prinde pe unul care vine cu viteză verdele şi la tine s-a făcut roşu şi ai plecat....nici nu vreau să mă gândesc...poate totuşi cineva se va sesiza”, “În barieră este unul care ţine maxim 7 secunde”, “în Ţiglina sunt 2 la distanţă de 30 de metri, unul se face verde când ajungi la al 2-lea se face roşu şi ţine în jur de 60 de secunde. Unda verde!:))”, “şi la Spitalul Judeţean este aceeaşi problemă”, “Şi eu am prins aşa la semaforul de la Flacăra”, “La Păpădie cum te duci spre Ţiglina.... Am păţit şi eu...... Are cineva telecomanda”, “Şi la Maşniţă.. 4 secunde am numărat.. Şi vorbesc de drumul cu prioritate.. Dupa vreo 5 roşii s-a mărit timpul pe verde”, “Wtf? Semaforul de la intersecţia Coşbuc cu Brăilei e verde circa 10 sececunde”, “Pe la ora 4 în Ţiglina era verde şi la pietoni şi la maşini”.

Indicatoare spre nicăieri

O altă problemă se referă la semnele de circulaţie “uitate” pe stâlpi după ce “unda verde” a impus schimbări în trafic. De exemplu, pe strada Brăilei, la intersecţia semaforizată cu Regiment 11 Siret, până de curând de pe banda a treia (pe sensul spre Mazepa) se putea face la stânga fără probleme, semaforul având verde intermitent. Acum, verdele intermitent al semaforului a dispărut, iar pe banda a treia (de lângă scuar) nu mai există, pe asfalt, nici semnul pentru încadrare la stânga, ceea ce înseamnă că un şofer care ar vrea să facă la stânga nu are, teoretic, pe ce bandă să se încadreze. Astfel, prima bandă are inscripţionat, pe asfalt, semne pentru înainte şi la dreapta, iar celelalte două benzi au inscripţionate doar pentru înainte. Totuşi, acolo nu există nici un semn rutier de “interzis la stânga”, care măcar ar fi clarificat situaţia, înţelegând că nu ai voie să faci la stânga. În lipsa lui, se înţelege că poţi face la stânga, dar de pe care bandă, nu se ştie ;i nimeni nu poate spune clar. O altă situaţie este cea de pe strada 1 Decembrie 1918, intersecţia cu strada Tecuci (pe sensul dus către Depozite). Acolo, semaforul şi-a păstrat “verdele intermitent” la dreapta, însă strada Tecuci este închisă traficului rutier, din cauza lucrărilor de modernizare. Totuşi, probabil un Dorel a amplasat pe stâlpul de semafor, chiar sub verdele intermitent funcţionabil care invită maşinile să o ia la dreapta, un mare semn de circulaţie care avertizează că este interzis să faci la dreapta!
O altă problemă este cea legată de panourile cu indicatoare pentru diverse destinaţii, panouri amplasate de Primăria Galaţi. De pildă, pe Faleză este un indicator aberant, spun şoferii: “De când DN26 merge spre Tecuci? Indicatorul respectiv este pe faleză înainte de curba spre Grădina Botanică.”. O observaţie sub un panou care indică şoferilor că pentru a ajunge la Tecuci se poate merge pe DN 26! În lipsa unei persoane avizate  (de la Primărie) care să corecteze problema, un alt şofer a răspuns, făcând haz der necaz: “ba e foarte corect indicatorul...dacă faci sensul şi ţii spre Brăila.....când ajungi la semaforul de la Auchan/Selgros, înainte de podul de peste Siret şi faci stânga...apoi dreapta...dreapta pe sub pod ajungi exact la intersecţia cu E87...aproape de podul peste calea ferata....faci stânga şi ajungi spre Şendreni.....DAAAAAA!!!!!!”.


Articole înrudite