Bose a anunţat că, începând cu 18 februarie 2026, va opri suportul pentru funcţiile bazate pe cloud ale produselor din gama SoundTouch. După această dată, anumite funcţii, inclusiv accesul la servicii de muzică integrate precum Spotify şi TuneIn, precum şi redarea sincronizată în mai multe camere, nu vor mai fi disponibile. În aceeaşi zi, aplicaţia SoundTouch va înceta să funcţioneze, ceea ce înseamnă că utilizatorii nu o vor mai putea folosi pentru a controla boxele. Totuşi, dacă produsul SoundTouch dispune de Bluetooth, AUX sau HDMI, va fi în continuare posibilă redarea audio de înaltă calitate de pe dispozitive conectate direct.
Bose precizează că funcţii de bază precum Bluetooth şi AUX vor continua probabil să funcţioneze pe modelele independente SoundTouch 10, 20 Series III şi 30 Series III atunci când sunt conectate local, deşi nu poate garanta performanţa pe termen lung. În cazul sistemelor home theater compatibile SoundTouch, precum Lifestyle 650, SoundTouch 130 şi SoundTouch 300 Soundbar, intrările HDMI, optice şi conexiunile Bluetooth ar trebui să rămână funcţionale. Alte funcţii, precum redarea prin platforma SoundTouch şi controlul prin aplicaţie, nu vor mai fi disponibile.
Primele produse SoundTouch au fost lansate în 2013, dar Bose explică faptul că tehnologia a evoluat semnificativ de atunci, iar întreţinerea infrastructurii cloud pentru această generaţie mai veche nu mai este sustenabilă. Compania începuse deja, treptat, să se îndepărteze de linia SoundTouch, anunţând în 2020 că va opri vânzarea unor modele şi că, pe moment, va continua să ofere suport pentru aplicaţie şi software.
Odată cu închiderea serviciilor cloud, Bose va înceta şi furnizarea de actualizări de securitate pentru produsele SoundTouch. Compania nu intenţionează să ofere o aplicaţie sau o platformă alternativă, precizând că nu are planuri să sprijine produsele SoundTouch printr-o altă soluţie software.
Decizia a stârnit nemulţumiri în rândul utilizatorilor, numeroase reacţii apărând pe forumul Reddit dedicat Bose. Mulţi clienţi şi-au exprimat frustrarea, spunând că au investit sume considerabile în aceste produse şi că, odată cu pierderea funcţiilor online, acestea devin aproape inutilizabile.