15 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Schimbări de organizare şi de personal. Sunt numai câteva dintre cele mai importante modificări apărute în ultimul an în viata poliţiştilor gălăţeni de frontieră. Una peste alta, indiferent de bani şi alte greutăţi, problema birocraţiei strică lucrurile.
„Principala problemă a poliţiştilor gălăţeni de frontieră este că, deşi în zona noastră se desfăşoară activitate intensă pe frontieră, Galaţiul nu este ordonator de credite. Nu are personalitate juridică. Apar greutăţi din punct de vedere financiar deoarece absolut toate decontările se fac la Inspectoratul Teritorial Iaşi, şi durează. Cred în revenirea la o formă de organizare teritorială la nivelul judeţului, să avem din nou personalitate juridică şi totul cred că ar facilita activităţile de acest gen. Aşa s-ar reduce cheltuielile. Nu aş vrea să fac alte comentarii, dar numai hrana pentru câini să o aduci de la Iaşi face să coste mai mult transportul decât hrana în sine”, a precizat cmdt. STPF Galaţi, Ioan Lungu.
Probleme sunt şi pe linie de personal
„La nivelul Serviciului Teritorial Galaţi s-a înjumătăţit încadrarea. Pe anumite linii de activitate e un singur om. Atunci când acesta pleacă în concediu sau în concediu medical, nu are cine să îl înlocuiască. La nivelul sectoarelor serviciului, încadrarea este în schimb foarte bună. Cu toate schimbările şi greutăţile întâmpinate, vreau să vă spun că la Galaţi, la Poliţia de Frontieră, rezultatele pe 2012 sunt peste cele pe 2011 pe linia combaterii contrabandei. Galaţiul are cea mai intensă activitate operativă în raport cu toate judeţele din Moldova”, a mai precizat cmdt. STPF Galaţi, Ioan Lungu.
100 de maşini aşteaptă să ruginească până la terminarea proceselor
Circa 100 de autovehicule, confiscate de poliţiştii gălăţeni de frontieră, zac, păzite, în parcul auto. Din păcate, majoritatea stau şi 4-5 ani, până ce li se găseşte proprietarul de drept sau se decide că ele trebuie vândute de statul român. Procedura e atât de greoaie că acum există şi maşini care stau de 7 ani la Galaţi şi aşteaptă să li se decidă soarta. Între timp ele se uzează şi când vor fi vândute nu vor mai face nici doi bani.


Articole înrudite