28 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Taxa de solidaritate şi impozitul pe cifra de afaceri pot avea un efect negativ asupra economiei
Taxa de solidaritate şi impozitul pe cifra de afaceri pot avea un efect negativ asupra economiei

ABSL România a analizat Programul de Guvernare propus de către noul guvern al României în cursul zilei de 29 iunie 2017 (cu referire la impozitul pe cifra de afaceri şi taxa de solidaritate) şi consideră că implementarea acestora va afecta negativ competitivitatea României pe plan internaţional în cadrul industriei reprezentate de asociaţia noastră, descurajând invesţiile străine în acest domeniu. În plus, consideră că această modificare va reduce crearea de locuri de muncă bine plătite şi inovaţia. De asemenea, consideră că procesul privind transparenţa decizională şi consultarea cu mediul de afaceri înaintea adoptării unui act normativ este foarte util în cadrul societăţii româneşti.ABSL România a analizat Programul de Guvernare propus de către noul guvern al României în cursul zilei de 29 iunie 2017 (cu referire la impozitul pe cifra de afaceri şi taxa de solidaritate) şi consideră că implementarea acestora va afecta negativ competitivitatea României pe plan internaţional în cadrul industriei reprezentate de asociaţia noastră, descurajând invesţiile străine în acest domeniu. În plus, consideră că această modificare va reduce crearea de locuri de muncă bine plătite şi inovaţia. De asemenea, consideră că procesul privind transparenţa decizională şi consultarea cu mediul de afaceri înaintea adoptării unui act normativ este foarte util în cadrul societăţii româneşti.Industria serviciilor pentru afaceri contribuie semnificativ la creşterea economică a României activând cu peste 250 de companii (109.000 de angajaţi) şi reprezentând aproximativ 2% din PIB-ul României.  Această industrie inregistrează o dezvoltare sustinută, proiecţiile de creştere anuală fiind de 15%-20% pentru următorii ani, în condiţii de stabilitate legislativă şi politică-conform studiului anual al industriei realizat de KPMG pentru ABSL.Companiile membre ABSL consideră că predictibilitatea mediului de afaceri este un factor cheie al creşterii economice, iar modificarea radicală a programului fiscal fără consultări cu mediul de afaceri sau fără studii de impact prezintă un risc major adus economiei în ansamblu, cu efecte imediate asupra dezvoltării industriei noastre şi creării de noi locuri de muncă.  Astfel, iniţiativele de tipul taxei de solidaritate afectează, prin reducerea salariului net, segmentul profesioniştilor performanţi din mediul privat care, inter alia, sunt responsabili cu atragerea de proiecte noi pe piaţa locală şi conducerea unor programe cu efecte benefice asupra întregii economii.  Mai mult, indiferent cât de mari sunt salariile şi încasările corespunzătoare acestora la Bugetul de Stat pentru cetăţenii afectaţi negativ de această iniţiativă, pensia pe care o vor primi de la stat va fi plafonată conform legislaţiei în vigoare – ceeea ce conduce în fapt la crearea unei alte inechităţi în societatea românească.Este astfel clar că aceste resurse extrem de valoroase pentru economia Românească, vor fi acum profund dezavantajate, iar migrarea lor (împreună cu proiectele coordonate de acestea) către destinaţii mai atractive va fi semnificativ sporită.Prin introducerea unei taxe pe cifra de afaceri, este posibil ca România să între în conflict cu legislaţia Uniunii Europene în acest domeniu şi, în plus, să descurajeze investitile străine.De obicei, investitiile străine nu urmăresc profitul în primii ani de existenţa ai unei companii.  Taxarea acestora încă din primii ani, indiferent de rezultatele lor financiare, poate reduce semnificativ şansele lor de succes şi apetitul investitorilor, generând un efect negativ în cascadă în economia românească.  În plus, în cazul relaţiilor comerciale cu mai multe nivele de subcontractori, acelaşi serviciu va fi taxat de mai multe ori similar cu sistemul de impozitare pe “circulatia marfurilor” care s-a dovedit ineficient şi a fost abolit cu mulţi ani în urmă de majoritatea statelor dezvoltate.  Astfel, ABSL consideră că operarea în condiţii de risc ridicat şi impredictibilitate, va face din ce în ce mai dificilă atragerea de noi proiecte pe piaţa romanească şi promovarea României că destinaţie atractivă şi competitivă pentru investitorii din această industrie.   Ca urmare a celor expuse mai sus, propunem reconsiderarea imediată a acestor măsuri şi dezbaterea lor cu reprezentanţii mediului de afaceri, ABSL asigurând noul Guvern că va aloca resurse pentru grupuri de lucru în dezbaterea acestor teme, şi va veni cu propuneri concrete ca alternative viabile la asigurarea cadrului legislativ propice dezvoltării industriei noastre şi economiei României.


Articole înrudite