05 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Eliberaţi trotuarele! Faceţi parcări!
Eliberaţi trotuarele! Faceţi parcări!

Avem o veste! Ministerul Afacerilor Interne vrea să legalizeze interzicerea parcării pe trotuar a autovehiculelor, prin modificarea Ordonanţei 195/2002. Adică ceea ce era de bun simţ trebuie să devină lege, că altfel nu se poate! La români nu se poate face ordine decât cu sperietoarea. Numai cu arsul la buzunar se poate face ordine în trafic... Problema e însă destul de dificilă, pentru că, dacă ne uităm la cum arată Galaţiul acum, a interzice parcarea pe trotuar este echivalent cu... ce? Ce fac posesorii de maşini dacă parcările sunt pline? Unde lasă maşinile? Pe spaţiul verde nu e voie, pe trotuar nu e voie...
Şi uite aşa ne întoarcem la vechea discuţie cu insuficienţa locurilor de parcare. S-au înmulţit maşinile în oraş iar administraţia locală n-a reuşit să rezolve problema parcărilor, deşi s-a discutat atât pe această temă, de ni s-a făcut lehamite. Nu avem parcări etajate şi nici subterane, de parcă ar fi fost cine ştie ce efort pentru crearea lor. Nu sunt spaţii? Ooo, dar ce sunt! Uitaţi-vă câte locuri de parcare s-au amenjat în Micro 19, acolo unde s-a demolat bateria de garaje! Iar Galaţiul e plin de locuri ocupate de garaje hidoase, devenite adevărate ghetouri, păzile cu străşnicie de câini maidanezi şi unde se desfăşoară, adesea, activităţi ilicite. Am mai spus-o şi o spun încă o dată: demolaţi garajele! Copiii noştri au nevoie de locuri de joacă, bătrâinii noştri au nevoie de părculeţe unde să stea la aer şi să socializeze iar maşinile printre care facem slalom pe trotuare au nevoie de un loc al lor. Ceea ce a început fostul primar în Galalţi, cu demolarea chioşcurilor şi a garajelor, trebuie continuat. Mi-aş dori ca noul primar să înţeleagă că acţiunea de eliberare a spaţiilor dintre blocuri şi amenjarea lor pentru confortul riveranilor nu e un moft al unuia sau al altuia din zona respectivă ci e o necesitate, dictată de bun simţ şi nevoia de trai decent şi, mai nou, de lege.
M-am bucurat când am citit comunicatul Ministerului Afacerilor Interne referitor la legalizarea interzicerii parcării pe trotuar a autovehiculelor, gândindu-mă că această nouă reglementare va fi echivalentul unui „şut” dat autorităţilor locale pentru impulsionarea acestora să rezolve problema spaţiilor de parcare. Deja îl vedeam pe noul primar anunţând primele investiţii în crearea de noi spaţii pentru maşini. Cunoaşte problema foarte bine şi i-ar veni chiar uşor să rezolve cumva, având, iată, şi Consiliul Local de partea sa, prin majoritatea creată prin alianţe. Din păcate, tot Ministerului Afacerilor Interne mi-a temperat entuziasmul, precizând că vrea să instituie o excepţie de la regula interzicerii parcării maşinilor pe trotuar, dând posibilitatea administratorului drumului public să permită, „cu avizul poliţiei rutiere, oprirea sau staţionarea, parţial sau total, a vehiculelor pe anumite zone ale trotuarelor, marcate şi semnalizate în mod corespunzător", în cazul în care dimensiunile trotuarului pot permite inclusiv parcarea de vehicule. Parcă văd cum se cramponează autorităţile locale de această excepţie şi ne lasă aşa cum suntem, cu trotuare ocupate de bolizi şi oameni care le ocolesc circulând pe partea carosabilă. Dar poate greşesc...


Articole înrudite