21 MAI 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Netflix pregăteşte reclamele generate de AI: din bastion al vizionării libere, spre o platformă controlată de publicitate
Netflix pregăteşte reclamele generate de AI: din bastion al vizionării libere, spre o platformă controlată de publicitate

Netflix, cândva simbolul vizionării fără întreruperi, se pregăteşte să introducă reclame generate de inteligenţă artificială, începând din 2026. Acestea vor fi afişate atât în timpul pauzelor, cât şi chiar în mijlocul episoadelor, pentru utilizatorii care aleg planul cu reclame. Anunţul a fost făcut de Amy Reinhard, preşedinta diviziei de publicitate Netflix, în cadrul evenimentului Netflix Upfront şi a generat deja reacţii controversate.
Netflix a pornit în 1997 ca un serviciu de livrare de DVD-uri prin poştă, devenind ulterior liderul incontestabil al streamingului, apreciat pentru lipsa completă a reclamelor. Timp de ani, această caracteristică a fost esenţială în succesul platformei. Astăzi, însă, compania pare să renunţe la această promisiune iniţială, în favoarea unei strategii de monetizare bazate pe publicitate inteligentă.
Reclamele nu mai sunt o excepţie, ci devin parte integrantă a experienţei de utilizator. Folosind AI generativ, Netflix va crea reclame personalizate în funcţie de istoricul de vizionare, preferinţele fiecărui utilizator şi chiar tonul emoţional al conţinutului urmărit. Astfel, un moment tensionat dintr-un episod poate deveni pretextul perfect pentru afişarea unei reclame pentru un produs alimentar sau pentru un alt tip de ofertă, adaptată contextului.
Reclamele vor fi integrate în mijlocul episoadelor sau declanşate atunci când utilizatorul pune pauză. Spre deosebire de publicitatea clasică, aceste anunţuri generate de AI vor fi dinamice, personalizate şi posibil interactive, permiţând o implicare directă din partea utilizatorului.
Acest nou model de business vine într-un moment în care Netflix continuă să majoreze preţurile abonamentelor fără reclame, forţând tot mai mulţi utilizatori să aleagă planul mai ieftin, dar cu reclame. Astfel, audienţa pentru publicitatea integrată creşte, la fel şi potenţialul de venituri din această direcţie. Utilizatorii sunt puşi în faţa unei alegeri: plătesc mai mult pentru o experienţă fără întreruperi sau acceptă reclamele tot mai sofisticate şi intruzive.
Netflix mizează pe faptul că majoritatea vor accepta prezenţa reclamelor în schimbul unui preţ mai mic. Este o decizie strategică ce transformă pauzele din timpul vizionării în oportunităţi de monetizare, folosind inteligenţa artificială pentru a maximiza impactul fiecărui mesaj publicitar.
Această schimbare ridică semne de întrebare legate de viitorul streamingului. Ne vom mai bucura vreodată de o experienţă neîntreruptă? Unde se trage linia între personalizare şi manipulare? Cât control vom mai avea asupra modului în care consumăm conţinutul?
Netflix a testat deja integrarea AI-ului în platformă, prin funcţii precum căutarea asistată, dar trecerea la reclame generate automat implică şi riscuri etice. De la o platformă construită pe ideea de conţinut liber şi control total al utilizatorului, Netflix pare să evolueze spre un model bazat pe maximizarea monetizării prin tehnologie.
În 2026, pentru mulţi utilizatori, experienţa de vizionare pe Netflix va însemna alegerea între o taxă mai mare şi o avalanşă de reclame construite special pentru ei. Ce era odinioară un refugiu pentru consumul liber de divertisment devine acum un canal de publicitate inteligentă, subtil inserată în mijlocul serialelor şi filmelor preferate.


Articole înrudite