Meta va oferi în curând utilizatorilor din Uniunea Europeană de pe Instagram şi Facebook posibilitatea de a restricţiona reclamele personalizate, pentru a se conforma regulilor digitale ale blocului european. Comisia Europeană a anunţat că noile opţiuni de publicitate vor fi implementate în ianuarie 2026 şi că este „prima dată când o astfel de alegere este disponibilă pe reţelele sociale ale Meta”.
Potrivit Comisiei Europene, utilizatorii vor avea „o alegere reală între: a consimţi la partajarea completă a datelor personale pentru reclame complet personalizate şi a opta pentru partajarea unei cantităţi mai mici de date, ceea ce va duce la o experienţă cu un nivel redus de personalizare a reclamelor”. Aceste modificări sunt rezultatul unui „dialog strâns” între UE şi Meta, iar blocul comunitar va analiza în ce măsură sunt adoptate noile opţiuni şi ce impact au asupra utilizatorilor după lansarea lor.
Introducerea acestor opţiuni vine în urma unei amenzi de 200 de milioane de euro, aplicată companiei în aprilie, pentru încălcarea Digital Markets Act (DMA), care obligă platformele să ofere consumatorilor posibilitatea de a limita cantitatea de date personale folosite în scop publicitar. Facebook şi Instagram au fost sancţionate deoarece impuneau utilizatorilor fie plata unui abonament pentru eliminarea reclamelor, fie acceptul ca datele lor personale să fie folosite pentru versiunile cu reclame ale platformelor.
