02 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Fiecare zonă dintr-un supermarket, de la locurile de parcare şi până la casa de marcat, este creată să vă “tenteze” spre a cheltui mai mulţi bani şi să cumpăraţi mai multă mâncare decât aveţi nevoie. Clienţii se pot duce la magazin pentru a lua lapte, dar se întorc cu o pungă de cereale (era la reduceri), o baghetă proaspătă (mirosea atât de bine), o pungă de chipsuri şi sos salsa (pentru amuzament), câteva cutii de supă (dacă tot eşti în magazin) şi o revistă al cărei titlu te incită. Toate la un loc creează supermarketul ca fiind “retail nirvana”, adică a avea bunul potrivit, la locul potrivit şi la preţul potrivit, arată Businessinsider.com.

1. Cărucioarele de cumpărături. Această invenţie a anului 1938 a fost creată pentru a permite clienţilor să facă cumpărăturile mai mari într-un mod mai simplu.

2. Cele mai multe supermarketuri aşează departamente de mare acoperire, cum ar fi florăriile sau bunuri proaspăt scoase din cuptor aproape de uşa de la intrare, pentru a le întâlni în momentul în care căruciorul de cumpărături este gol şi entuziasmul mare.

3. Un alt motiv pentru care standurile cu flori şi cele de brutărie sunt aşezate în faţă este mirosul, care activează glandele salivare şi ne împing să facem cumpărături din impuls. De asemenea, aceste departamente drăguţe îţi induc o stare bună şi te fac să fii mai dispus să cheltui.

4. Supermarketurile ascund produsele lactate şi alte produse esenţiale într-o zonă mai îndepărtată şi mai puţin vizibilă, astfel încât să trebuiască să treci prin tot magazinul pentru a ajunge la ele.

5. Odată ce clienţii încep să treacă printre culoarele “pistei de cursă”, sunt condiţionaţi să meargă de-a lungul fiecărui culoar fără a devia de la traseu.

6. Cele mai multe magazine mişcă afluxul de clienţi de la stânga la dreapta. Datorită acestui flux şi antrenamentului în a conduce pe partea dreaptă a şoselei, bunurile pe care o să le cumpărăm cel mai sigur vor fi cele aşezate în partea dreaptă a raionului.

7. Bunurile pe care magazinele îşi doresc cu adevărat să le cumpărăm vor fi aşezate la nivelul ochilor. În raionul de cereale, cele mai multe sunt aşezate pe raftul de jos, cele sănătoase pe raftul de sus, iar cele mai scumpe dintre ele sunt aşezate exact la nivelul ochilor. Bunuri preferate sunt aşezate şi la capătul culoarului.

8. Mai există şi nivelul ochilor la copii. Aici o să găsim cereale cu mult zahăr, dulciuri şi alte lucruri pe care un copil le va lua şi îşi va implora părinţii să le cumpere.

9. Punctele de mostre şi alte amenajări ne încetinesc “cursa” în timp ce ne expun la alte produse.

10. Mărimea contează. În magazine aglomerate oamenii petrec mai puţin timp la cumpărături, fac mai puţine cumpărături din impuls, achiziţionează mai puţine produse, sunt mai puţin sociabili şi mai nervoşi. Ca o observaţie, asiaticii sunt mai toleranţi faţă de aglomeraţie, în timp ce britanicii sunt cel mai puţin toleranţi.

11. Culorile calde atrag oamenii în magazin. Culori frumoase încurajează la mai multă contemplaţie şi vânzări mai mari. Avantaj: exteriorul din cărămidă şi un interior de un albastru cald.

12. Auzi muzică? Studiile au arătat că muzica lentă determină clienţii să nu se grăbească şi să cheltuie mai mulţi bani. Muzica tare îi obligă să treacă prin magazin rapid, fără a modifica vânzările, iar muzica clasică îi conduce pe oameni să cumpere produse mai scumpe.

13. Zona cea mai profitabilă a magazinului este spaţiul de la casa de marcat. Aici e locul unde, după câteva minute de stat la rând, vom ceda tentaţiei raftului cu bomboane sau revistei pe care am răsfoit-o.

14. Cardul de fidelitate. În timp ce ne oferă o eventuală reducere, acest card ne face să devenim un client obişnuit al magazinului. Acesta, de asemenea, le furnizează importante date de urmărire a activităţii noastre în magazin.


Articole înrudite