24 OCTOMBRIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
BYD Yangwang U9 Xtreme doboară recordul de viteză pentru maşinile electrice pe circuitul Nürburgring
BYD Yangwang U9 Xtreme doboară recordul de viteză pentru maşinile electrice pe circuitul Nürburgring

BYD a intrat în istorie cu modelul Yangwang U9 Xtreme, care a devenit cea mai rapidă maşină electrică de serie pe celebrul circuit Nürburgring Nordschleife, parcurgând cei 20,8 kilometri în 6 minute şi 59,157 secunde. Performanţa depăşeşte timpii înregistraţi de modele de la Rimac, Tesla şi Porsche, marcând un moment important pentru industria auto chineză.
Modelul U9 Xtreme, dezvoltat de divizia de performanţă Yangwang, dispune de o baterie litiu-fosfat de 80 kWh şi o putere impresionantă de 2.958 cai. Pentru această tentativă de record, inginerii BYD au adus numeroase îmbunătăţiri tehnice: un sistem de răcire reproiectat, frâne din carbon-ceramică şi anvelope semi-slick GitiSport, concepute să reziste pe traseul extrem de solicitant al Nordschleife.
Sistemul inteligent de control al caroseriei, DiSus-X, a fost recalibrat special pentru acest test, oferind o stabilitate excepţională la viteze mari şi în viraje strânse. Acesta funcţionează pe principii similare cu sistemele hidraulice sofisticate de pe modelele Porsche, permiţând o manevrabilitate precisă chiar şi în condiţii extreme.
Volanul hypercarului a fost încredinţat pilotului german Moritz Kranz, cu o vastă experienţă pe circuitul Nürburgring. În filmarea oficială, acesta reuşeşte o combinaţie remarcabilă între agresivitate şi control, evidenţiind potenţialul ingineresc al maşinii. Kranz a declarat după cursă că „Nürburgring este cea mai dificilă pistă din lume, iar acest timp demonstrează nivelul de dezvoltare atins de BYD şi Yangwang. Fără echilibrul perfect între puterea sistemului electric şi şasiu, acest rezultat nu ar fi fost posibil.”
Timpul obţinut plasează Yangwang U9 Xtreme în compania unor modele legendare precum Lamborghini Aventador SV şi Porsche 911 GT3, care au înregistrat performanţe similare, însă cu propulsie convenţională. Diferenţa majoră constă în puterea aproape dublă a hypercarului chinezesc şi în complexitatea sistemului electric care îl propulsează.
Recordul obţinut de BYD ridică o întrebare esenţială pentru viitorul industriei auto: sunt aceste performanţe rezultatul progresului tehnologic sau doar al forţei brute oferite de sistemele electrice de nouă generaţie?
Indiferent de răspuns, BYD Yangwang U9 Xtreme confirmă ambiţia şi maturitatea tehnologică a producătorilor chinezi, care nu mai sunt doar competitori regionali, ci lideri capabili să stabilească noi standarde de performanţă în lumea hypercarurilor electrice.


Articole înrudite