03 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Cele mai frecvente 10 moduri în care restaurantele îºi înºalã clienþii
Cele mai frecvente 10 moduri în care restaurantele îºi înºalã clienþii

Atunci când mergi la restaurant ºi ai senzaþia cã eºti înºelat, cel mai probabil chiar eºti, anunþã abcnews.go.com. Site-ul american a alcãtuit o listã cu cele mai frecvente 10 tertipuri pe care restaurentele le folosesc ca îºi asigure profitul, în speranþa cã cititorii vor fi mai greu pãcãliþi pe viitor.

1. A doua cea mai ieftinã sticlã de vin are cel mai mare adaos comercial. De cele mai multe ori clienþii vor sã cheltuie cât mai puþini bani, fãrã sã dea impresia cã sunt zgârciþi. Astfel, cei mai mulþi clienþi aleg a doua cea mai ieftinã sticlã de vin, crezând cã întrunesc ambele condiþii. Vestea proastã este cã restaurantele au dedus aceastã manevrã, aºa cã al doilea cel mai ieftin vin are cel mai mare adaos comercial, astfel cã restaurantul obþine cel mai mare profit. În caz cã vreþi sã economisiþi bani, alegeþi cea mai ieftinã sticlã, fãrã sã þineþi cont de impresia pe care o faceþi ospãtarului. 

2. Timpul de aºteptare este fictiv. Se întâmplã des ca un timp de aºteptare de 15 minute sã se transforme în jumãtate de orã, sau viceversa. Asta pentru cã persoanele care conduc clienþii la mese inventeazã, pur ºi simplu, aceste durate ºi, de cele mai multe ori, perioada pe care o anunþã este mai lungã decât cea realã. Aceastã tacticã are douã avantaje: în primul rând, clienþii vor fi recunoscãtori atunci când sunt conduºi la mese mai repede decât se aºteptau ºi în al doilea rând, un timp de aºteptare lung ar putea sã determine consumatorii sã se mute la bar, unde vor consuma în plus faþã de ceea ce îºi propuseserã, iar preþurile sunt mai mari.

3. Restaurantele refolosesc bãutura pe care nu o beþi. Sticlele de vin care nu sunt golite de clienþi sunt refolosite de personalul restaurantului. Aceºtia fie le vând din nou, la pahar, fie le duc bucãtarilor care le folosesc la gãtit. Astfel, clienþii sunt sfãtuiþi sã comande bãuturi îmbuteliate ºi sã consume ceea ce au comandat, sau, dacã nu, sã îºi ia sticla la pachet.

4. Specialitãþile nu sunt deloc speciale. De cele mai multe ori când ospãtarii recomandã cu cãldurã un anumit fel de mâncare, specialitatea casei, sau a bucãtarului ºi spun cã este minunat, sau extrem de gustos, probabil vã mint. Angajaþii sunt motivaþi sã serveascã aceste feluri de mâncare, uneori prim premii celor care vând cel mai mult. Scopul specialitãþilor este sã creascã preþul notei ºi sã serveascã mâncarea scumpã, care nu se vinde, aºa cã este de preferat sã le evitaþi.

5. "Fãcut în casã"? Da, dar doar pe jumãtate. De multe ori angajaþii restaurantelor nu mint atunci când spun cã unele ingrediente sunt fãcute în casã. Ceea ce nu vã spun însã, e în casa cui sunt fãcute. Unele localuri comandã alimente fãcute în casã, cum ar fi pastele, din alte locuri. Nu e ieºit din comun nici ca restaurentele sã foloseascã sosuri gata fãcute, la care adaugã câteva ingrediente, dupã care spun cã sunt pregãtite acolo.

6. Ospãtarii sunt enervaþi de cererile speciale ºi au tendinþa sã nu le onoreze. Sigur, se poate ca unii clienþi sã fie cu adevãrat alergici la ceapa, dar numãrul celor care îºi inventeazã probleme medicale pentru a se asigura cã primesc sau nu un anumit ingredient, îi enerveazã pe ospãtari. Dacã aveþi o cerere specialã, spuneþi adevãrul, aºa aveþi multe ºanse sã se îndeplineascã.

7. Apa platã cu lãmâie e mai puþin sãnãtoasã decât aþi crede. Feliile de lãmâie care se pun în apã, cocktail-uri, sau ceaiuri sunt printre cele mai murdare alimente din restaurant. De cele mai multe ori nu sunt spãlate ºi sunt þinute în locuri în care toþi ospãtarii sã ajungã uºor. Aceºtia trec pe lângã platourile cu felii de lãmâie ºi iau câte felii au nevoie, cu mâinile goale, dupã ce au atins bani, sau vase murdare. Aproape douã treimi dintre lãmâi sunt contaminate cu tot felul de bacterii, aratã studiile, aºa cã cel mai bine este sã le evitaþi.

8. Puþini clienþi, servire lentã. Majoritatea angajaþilor preferã sã piardã timpul în zilele în care volumul de muncã e mic, sã stea pe Internet, sã bârfeascã sau sã facã glume cu ceilalþi colegi ºi, într-un final, sã se ocupe de toatã treaba care s-a acumulat. Ospãtarii au aceeaºi tendinþã, astfel cã, atunci când au puþini clienþi, servirea tinde sã fie, paradoxal, mai slabã calitativ. Chiar dacã un restaurant aproape gol vã face sã credeþi cã veþi primi mai multã atenþie din partea angajaþilor, cel mai probabil nu va fi aºa, ba dimpotrivã.

9. Cafeaua pe care tocmai aþi comandat-o, s-ar putea sã fie decafeinizatã. Reciproca e valabilã ºi multe dintre comenzile care implicã o anumitã opþiune ajung sã fie încurcate. Dacã e târziu, aproape de ora de închidere, sau dacã localu este foarte aglomerat, ospãtarii iau în general prima variantã disponibilã ºi o servesc.

10. Meniul este aranjat în aºa fel încât sã te facã sã cheltui mai mult. Tactica de a pune preþurile aproape de denumirea felului de mâncare, fãrã a specifica însã moneda, omiþând semnul dolarului, în Statele Unite, spre exemplu, ar putea atrage atenþia de la cât costa produsul respectiv. Totodatã, fonturile, încadrãrile, încercuirile ºi sublinierile sunt aranjate de aºa manierã încât sã evidenþieze produsele cele mai scumpe. 


Articole înrudite