05 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Companiile din România deţin, în medie, 5,5 imprimante; contractele, cele mai populare documente imprimate
Companiile din România deţin, în medie, 5,5 imprimante; contractele, cele mai populare documente imprimate

Companiile din România deţin, în medie, 5,5 imprimante, 78% dintre angajaţi folosesc imprimanta pentru a tipări diverse documente de mai multe ori pe zi, cele mai populare fiind contractele, arată un studiu întocmit de către un producător de astfel de dispozitive, dat publicităţii recent.
Per ansamblu, media deţinerii de imprimante într-o companie, la nivelul a 13 ţări din zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), cuprinse în cercetare, este de 6,4 aparate.
Conform studiului, în 56% dintre companii o imprimantă este, în general, utilizată de câte 2-5 persoane, în timp ce în 26% dintre companii numărul persoanelor care folosesc aceeaşi imprimantă se încadrează între 6 şi 20 utilizatori. De asemenea, 13% dintre participanţii la studiu au declarat că imprimanta folosită este doar pentru uz personal, iar în 5% din companii numărul persoanelor care utilizează aceeaşi imprimantă este mai mare de 20.
Utilizatorii români susţin că imprimă 17 documente pe zi şi o medie de 38 de pagini, cele mai populare documente imprimate fiind contractele (56%), rapoartele şi broşurile (45%), dar şi documentele ataşate e-mailurilor sau facturile (cu câte 41% dintre răspunsuri).
În privinţa distanţei pe care angajaţii o parcurg până la locul în care este situată imprimanta, cercetarea relevă că media este 5,4 metri, iar procentul documentelor imprimate şi necolectate în decursul unei săptămâni ajunge la 6%.
'Chiar dacă acest procent este scăzut, studiul a relevat că documentele necolectate conţineau informaţii confidenţiale despre companie, clienţi şi angajaţi. Astfel, 30% dintre respondenţi au declarat că au găsit în imprimantă documente care conţineau date despre clienţi, 22% au găsit informaţii confidenţiale despre angajaţi şi din cadrul companiei, iar 15% au găsit informaţii despre produse noi. Mai puţin de jumătate dintre participanţii la studiu (45%) au afirmat că nu au găsit în tava imprimantei documente cu caracter confidenţial. În ceea ce priveşte acţiunile întreprinse în urma găsirii documentelor ce conţineau informaţii confidenţiale, 27% dintre respondenţi au declarat că le-au transmis către persoana sau departamentul care le-a imprimat, fără să le citească, 22% le-au lăsat aşa cum le-au găsit, iar 15% le-au transmis către persoana sau departamentul care le-a imprimat, după ce le-au citit. 9% dintre participanţi au luat documentele pentru a le citi mai târziu, iar 2% au împărtăşit informaţiile unui coleg', se menţionează în concluziile studiului Epson Europe.
În acelaşi timp, mai puţin de jumătate dintre documente sunt tipărite faţă-verso, 45% dintre respondenţi declarând că imprimarea duplex reprezintă configurarea standard, dar există şi 10% dintre companii în care imprimarea duplex nu este folosită niciodată, iar în 38% din companii această funcţionalitate poate fi folosită doar dacă sunt modificate setările de utilizare. Altfel, în 7% dintre companiile din România imprimarea duplex nu este disponibilă.
Conform studiului, modul de utilizare al imprimării se schimbă, 18% din toate printurile folosite în prezent fie se transformă imediat în deşeuri, fie sunt utilizate un timp foarte scurt (29%), în timp ce 24% dintre respondenţi au precizat că arhivează documentele tipărite.
Cel mai folosit tip de imprimante sunt cele laser color (62%), urmat de imprimantele laser alb-negru (55%), imprimantele color cu jet de cerneală (53%) şi imprimantele alb-negru cu jet de cerneală (34%).
Studiul a fost realizat în perioada octombrie 2016 — ianuarie 2017, la cererea Epson Europe. În România, cercetarea a avut loc pe un eşantion de 100 de respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 60 de ani. Majoritatea celor chestionaţi sunt angajaţi în sectorul privat, în companii din Bucureşti şi au poziţii de middle-management.


Articole înrudite