29 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Cristian Dima: Majorarea punctului de amendă şi infrastructura rutieră - o relaţie care nu poate fi ignorată
Cristian Dima: Majorarea punctului de amendă şi infrastructura rutieră - o relaţie care nu poate fi ignorată

De multe ori, discutăm despre importanţa siguranţei rutiere şi a sancţionării celor care încalcă regulile. Însă, există un factor la care se acordă adesea prea puţină atenţie, dar care influenţează în mod direct siguranţa rutieră: starea infrastructurii.

Este evident că, înainte de a discuta o majorare a punctului de amendă, trebuie să o corelam cu o infrastructură rutieră la standarde europene. Conducătorii auto trebuie să fie protejaţi nu numai de ceilalţi participanţi la trafic, ci şi de condiţiile drumului. Orice majorare a punctului de amendă ar trebui să vină în tandem cu investiţii semnificative în infrastructură, şi modernizarea acesteia.

Exemple de abateri pentru care infrastructura este vinovată:

1. Depăşirea limitei de viteză în zone cu denivelări sau gropi - Mulţi şoferi sunt sancţionaţi pentru că merg cu viteză prea mare în zone nesemnalizate corespunzător, unde există denivelări sau gropi. Ei pot argumenta că dacă drumul ar fi fost într-o stare bună, nu ar fi avut motive să reducă viteza.

2. Neoprirea la trecerile de pietoni slab vizibile - Unele treceri de pietoni nu sunt suficient de vizibile din cauza semnalizării deficitare sau a iluminatului insuficient, iar şoferii pot fi amendaţi şi sancţionaţi  pentru că nu opresc.

3. Pierderea controlului vehiculului pe drumuri alunecoase sau deteriorate - Dacă drumurile ar fi fost reparate corespunzător, multe accidente provocate de pierderea controlului vehiculului ar putea fi evitate.

4. Staţionarea neregulamentară datorată lipsei locurilor de parcare - În multe oraşe, parcările sunt insuficiente. Şoferii sunt puşi în situaţia de a parca neregulamentar şi ulterior sunt amendaţi.

Astfel, înainte de a discuta o majorare a valorii punctului de amendă, guvernul trebuie să se asigure că drumurile sunt în stare bună, asigura o viteza civilizata de deplasare , şi că semnalizările sunt corecte şi vizibile, iar autorităţile locale sa asigure destule locuri de parcare pentru conducătorii autoturismelor. Nu este corect să sancţionăm cetăţenii pentru abateri cauzate de o infrastructură rutieră deficitara. Majorările de amenzi trebuie să vină ca un răspuns la îmbunătăţirea infrastructurii, nu ca o soluţie în sine.

Înainte de a decide asupra unei asemenea majorări, este imperativ ca autorităţile să prioritizeze investiţiile în infrastructură, să pună în exploatare drumuri moderne şi să asigure suficiente locuri de parcare. Numai în acest mod, sancţiunile pot fi percepute ca fiind drepte şi justificate.


Articole înrudite