03 SEPTEMBRIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Huawei depăşeşte Apple şi devine lider pe piaţa globală a ceasurilor inteligente
Huawei depăşeşte Apple şi devine lider pe piaţa globală a ceasurilor inteligente

După mai bine de un an de scăderi consecutive, piaţa smartwatch-urilor a revenit pe creştere în al doilea trimestru din 2025. Conform datelor publicate de Counterpoint Research, livrările la nivel global au urcat cu 8%, iar marea surpriză vine din clasamentul producătorilor: Apple, liderul tradiţional, a fost devansat de Huawei.
Creşterea spectaculoasă a fost alimentată în principal de piaţa chineză, unde livrările au avansat cu 33% faţă de anul trecut. Cererea mai mare pentru monitorizarea sănătăţii, integrarea inteligenţei artificiale în dispozitive şi atracţia ecosistemelor digitale complexe au stimulat vânzările. Huawei, Xiaomi şi Imoo au fost brandurile dominante în această regiune, contribuind la faptul că China reprezintă acum 32% din piaţa mondială.
La nivel global, Huawei a urcat pe prima poziţie cu o creştere de 52% a livrărilor şi o cotă de piaţă de 21%, faţă de 15% în urmă cu un an. Strategia companiei de a integra smartwatch-urile în ecosistemul propriu de produse a atras atât utilizatorii existenţi, cât şi noi clienţi. În contrast, Apple a înregistrat al şaptelea trimestru consecutiv de scădere, cu un minus de 3% la livrări şi o cotă redusă la 17%, faţă de 19% în aceeaşi perioadă din 2024. Deşi a pierdut primul loc, Apple rămâne dominant pe segmentul premium, susţinut de loialitatea clienţilor şi de ecosistemul iOS.
Şi alţi producători au raportat evoluţii pozitive. Xiaomi şi-a crescut livrările cu 38%, atingând o cotă globală de 9%, iar Imoo, specializat pe ceasuri pentru copii, a avansat cu 21%, menţinându-se la 7%. În schimb, Samsung a pierdut teren, coborând la 6%.
Piaţa smartwatch-urilor trece treptat de la statutul de gadget opţional la cel de dispozitiv esenţial pentru viaţa de zi cu zi. Monitorizarea fitnessului şi a sănătăţii, plăţile digitale, comunicarea şi navigarea sunt deja funcţii comune, iar următoarea etapă aduce integrarea inteligenţei artificiale şi a IoT. Viitoarele modele vor include funcţii medicale avansate, recomandări personalizate şi conectivitate sporită cu alte gadgeturi inteligente.
Analiştii explică şi că o parte dintre scăderile Apple şi Samsung se datorează faptului că mulţi consumatori au amânat achiziţiile, aşteptând lansările programate pentru toamna acestui an. Noile modele din T3 2025 ar putea modifica din nou ierarhia pieţei.
Deocamdată, Huawei se bucură de avantajul primei poziţii, dar competiţia rămâne deschisă. Apple are resursele pentru a reveni, iar rivali precum Xiaomi şi Imoo îşi întăresc prezenţa pe segmentele lor. Cert este că industria smartwatch-urilor intră într-o nouă etapă, în care inovaţia şi integrarea în ecosisteme digitale vor conta mai mult decât notorietatea brandului.


Articole înrudite