Hypercarul electric chinezesc YangWang U9 Xtreme a atins 496,1 km/h pe circuitul de testare ATP Papenburg din Germania, depăşind precedentul record deţinut de Bugatti Chiron Super Sport 300+, care atingea 490 km/h, notează Car and Driver.
Testul oficial a fost efectuat la volanul pilotului german Marc Basseng, consolidând performanţele electrice de top ale modelului. Recordul vine la doar câteva săptămâni după ce acelaşi hypercar depăşise deja limita pentru cele mai rapide vehicule electrice de serie.
Modelul, cunoscut anterior ca versiunea Track Edition, este echipat cu patru motoare electrice, fiecare dezvoltând 744 CP, însumând peste 2959 cai putere. U9 Xtreme utilizează o arhitectură de 1200 volţi, comparativ cu cei 800 volţi ai versiunii standard, pentru a alimenta motoarele cu un flux mai mare de energie, generând însă cu 67% mai multă căldură.
Inginerii BYD au implementat şi modificări aerodinamice şi mecanice: jante de 20 inch mai mici, un ecartament frontal mai îngust şi anvelope semi-slick mai late în faţă, alături de celule de baterii cu densitate ridicată, pentru a asigura stabilitatea şi performanţa la viteze extreme.
Disponibilitatea modelului va fi însă extrem de limitată, BYD urmând să construiască maximum 30 de unităţi, făcând din U9 Xtreme nu doar cel mai rapid, ci şi unul dintre cele mai exclusiviste vehicule de serie.
Recordul obţinut de YangWang U9 Xtreme marchează o schimbare semnificativă în ierarhia mondială a performanţelor auto: pentru prima dată, un vehicul electric chinezesc nu doar rivalizează, ci depăşeşte simboluri consacrate precum Bugatti, demonstrând progresul rapid al tehnologiei electrice în motorsport şi industria auto globală.