26 SEPTEMBRIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Confuzie pe drumurile din Irlanda: Google Maps arată limite greşite de viteză
Confuzie pe drumurile din Irlanda: Google Maps arată limite greşite de viteză

Un consilier local din comitatul Laois, Irlanda, a atras atenţia asupra discrepanţelor dintre limitele de viteză afişate de Google Maps şi cele reale de pe drumuri, ceea ce a dus la amenzi neaşteptate pentru mulţi şoferi.
Problemele au ieşit la iveală după ce mai mulţi conducători auto au fost sancţionaţi pentru depăşirea vitezei, deşi respectau indicaţiile sistemelor de navigaţie din maşinile lor, scrie Ireland Live. Consilierul independent Aisling Moran a ridicat subiectul în cadrul şedinţei lunare a districtului Portarlington–Graiguecullen, subliniind că diferenţele dintre datele digitale şi semnalizarea rutieră reală creează confuzie semnificativă.
Moran a povestit că, după ce a cerut amplasarea unui radar pe un drum cu mai multe accidente, aproape toţi şoferii verificaţi au fost prinşi depăşind limita legală, chiar dacă rulau sub 80 km/h. Problema provine din faptul că, în februarie 2025, limitele pe numeroase drumuri locale au fost reduse de la 80 km/h la 60 km/h ca parte a unui program naţional de siguranţă rutieră.
„Şoferii erau convinşi că limita este încă de 80 km/h, pentru că asta le arăta Google Maps şi sistemele maşinilor lor. Mulţi au fost surprinşi când au primit amenzi”, a explicat Moran. Ea a adăugat că pe Barrowhouse Road, o arteră intens circulată, scăderea vitezei a mărit semnificativ durata călătoriei între Athy şi Carlow. Chiar şi maşina sa, un model recent, indică în bord limita de 80 km/h, confirmând că datele digitale nu au fost actualizate.
Moran susţine că, în lipsa unei semnalizări clare, autorităţile ar trebui să manifeste indulgenţă faţă de şoferii afectaţi şi a propus instalarea de indicatoare suplimentare la intersecţii pentru a marca schimbările de limită de viteză.
În urma discuţiilor, inginerul executiv Tom Drennan a prezentat răspunsul oficial al echipei de proiectare rutieră, precizând că instituţia va colabora cu Oficiul de Management Rutier (RMO) şi va evalua reţeaua de semnalizare existentă. În funcţie de finanţare, se vor monta semne suplimentare pentru a evita confuziile.
Situaţia din Laois evidenţiază o problemă mai amplă legată de sincronizarea dintre infrastructura rutieră şi actualizarea platformelor digitale precum Google Maps. Până la remedierea completă a discrepanţelor, şoferii sunt sfătuiţi să se bazeze exclusiv pe semnele rutiere fizice, care rămân sursa oficială pentru limitele de viteză.


Articole înrudite