InfoCons - Asociaţie pentru Protecţia Consumatorilor a organizat un studiu cu privire la aditivii alimentari ce se regăsesc în produsele tip Brânză topită. În cadrul studiului au fost analizate 14 produse produse sau distribuite de: Metro Cash & Carry Romania S.R.L., Romfulda Prod SRL, S.C. Delaco Distribution S.A., S.C. Gordon Prod S.R.L., S.C. Hochland Romania, S.C. Macromex S.R.L., S.C. Mirdatod Prod S.R.L., SC Auchan Romania SA, SC THEREZIA PRODCOM SRL, Societe Fromagere de Lons le Saunier
Ca urmare a realizării acestui studiu, produsele cu cel mai mic număr de aditivi identificate au fost:
Aditivii identificaţi în produsele studiate sunt: acid citric, amidon modificat, caragenan, carboximetilceluloza de sodiu, citrat de sodiu, difosfati, fosfati de sodiu, guma de carruba, guma de celuloza, guma de guar, guma de xantan, guma tara, lizozim, monoglutamat de sodiu, polifosfati, trifosfati.
Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piaţa romanească, cât şi pe cea europeană si este derulat de InfoCons - Organizaţie Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorţiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse şi servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetăţeanului consumator să fie facută în cunoştinţă de cauză.