16 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App

Senatorul liberal Paul Ichim atinge un subiect sensibil pentru Galaţi, într-una din declaraţiile sale politice susţinută în Parlamentul României: absenţa Moldovei de pe hărţile rutiere moderne. Liberalul are curajul să precizeze clar că toate discuţiile purtate în legătură cu aşa-zisa dezvoltare rutieră care ar include Moldova şi implicit Galaţiul, au reprezentat doar surse de finanţare a unor campanii electorale. Spicuim din declaraţia politică a senatorului gălăţean: „Ardealul aproape nu mai are şomaj, cel puţin în zona acoperită de autostrăzi. Restul ţării, şi mai ales Moldova, este în sărăcie lucie. Sărăcia se asociază cu emigrarea, abandonul şcolar, infracţionalitatea, alcoolismul, etc. (…) Guvernarea USL, aripa PSD-istă, a venit cu multe promisiuni şi speranţe pentru populaţie, cel puţin la dezvoltarea pentru infrastructură. În conştientul public este încetăţenită percepţia că autostradă = locuri de muncă = bunăstare. În acest sens, în 2013, l-am interpelat pe ministrul Şova, care răspundea de dezvoltarea reţelei de autostrăzi, ce gânduri are cu Moldova, respectiv Galaţi-Brăila-Buzău şi Iaşi-Tg. Mureş. Am reţinut gânduri foarte bune şi un marker lat pe o hartă. Anticipând că ceva nu este în regulă, l-am întrebat şi pe prim-ministrul Ponta cum vede situaţia din zonă. În presa anului 2013, premierul, în anumite declaraţii, consemnează faptul că proiectul Tulcea - Pod peste Dunăre - Şosea expresă Galaţi-Brăila-Buzău şi Focşani-Brăila este o prioritate a guvernului, studiile de fezabilitate fiind terminate. Ba am reţinut că după o vizită la chinezi, consemna interesul colosului asiatic pentru investiţii in zonă. A venit şi anul campaniei electorale pentru prezidenţiale. Bugetul naţiei utilizat după bunul plac de candidatul partidului aflat la guvernare, respectiv dl. Ponta, a căpătat alte destinaţii decât investiţiile. Problema ridicată mai sus a fost uitată, post factum, analiştii economici consemnând că banii folosiţi în aşa-zise pomeni electorale reprezentau aproximativ 40% din banii de investiţii”.
Mai mult, autorităţile locale nu au de fapt vreo intenţie de a dezvolta cu adevărat drumuri moderne în zonă. Menţinerea subdezvoltării aduce doar câţiva bani în buzunarele celor care controlează trecerile de la bac. Senatorul Ichim a precizat: „Să fie oare adevărat ce spun unele «guri rele», că multe dintre aceste studii de fezabilitate au cuprins şi o anumită cotizaţie de risc numită în termeni licenţioşi «parandărăt»? [...] Uite aşa ne-a apucat şi 2015 cu o provincie istorică ruptă de ţară, cu decalaje economice mai mult decât evidente...”.

Mihaela KANTI


Articole înrudite