29 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Galaţi, Brăila, Tulcea şi Vrancea, împreună sau în afara hărţii până în 2030
Galaţi, Brăila, Tulcea şi Vrancea, împreună sau în afara hărţii până în 2030

Întreaga Moldovă românească plus judeţele Brăila şi Tulcea au fost excluse din strategia de dezvoltare a drumurilor României. Iniţial, în perioada USL, existau promisiuni că şi această regiune a ţării va fi inclusă în strategie, iar partenerii PSD susţineau în faţa foştilor liberali includerea pe hartă a judeţelor aferente, existând studii de fezabilitate aprobate în acest sens şi chiar investitori disponibili. Acum situaţia s-a modificat radical, iar senatorul gălăţean liberal Paul Ichim încearcă să o deblocheze. Astfel, îi reaminteşte premierului subiectul printr-o scrisoare deschisă. În plus, face apel la societatea civilă să avanseze propunerile privind modificarea masterplanului parlamentarilor din cele patru judeţe şi la toţi cei 43 de parlamentari ai judeţelor Galaţi, Brăila, Tulcea şi Vrancea să i se alăture demersului de modificare a strategiei, astfel încât cele patru judeţe să fie salvate de condamnarea la subdezvoltare.
În scrisoarea deschisă adresată de parlamentarul gălăţean premierului se arată: “Imediat după instalarea USL, dumneavoastră şi miniştrii responsabili din Guvern, v-aţi exprimat public asupra proiectelor «Pod peste Dunăre» în zona Galaţi – Brăila – Tulcea, «Drum expres Tulcea – Brăila», «Drum expres Galaţi – Brăila – Buzău» şi «Drum expres Focşani – Brăila», precizând că acestea sunt în planurile de realizare ale actualului exerciţiu guvernamental, că studiile de fezabilitate ar fi deja efectuate şi că ar exista deja investitori străini interesaţi să investească în zonă. În actuala structură guvernamentală calendarul lucrărilor avansat de către actualul ministru, Ioan Rus, aruncă lucrarea, în situaţia de ipoteză, după intervalul anual 2021 – 2030. În situaţia dată vă supunem atenţiei, în prima parte, dezavantajele neexecutării cât mai rapid a lucrării din care derivă intuitiv avantajele executării proiectului. Moldova nu este legată de restul ţării decât de un drum expres: Bacău – Focşani – Buzău – Bucureşti. Astfel, oportunităţile de dezvoltare economică şi turistică a regiunilor istorice Moldova şi Dobrogea de Nord sunt aproape anulate. Judeţele susmenţionate se încadrează la rate foarte mari de şomaj, de emigrare, de abandon şcolar, de infracţionalitate etc. Sărăcia deja a devenit endemică iar suportul economic local existent nu poate susţine o strategie de dezvoltare în perspectivă. Decalajul economic, social şi cultural faţă de restul regiunilor ţării creşte alarmant de la an la an. Emigrarea populaţiei din aceste zone a căpătat proporţii alarmante, rămânând populaţia îmbătrânită care nu mai reprezintă o opţiune ca şi forţă de muncă într-un proiect viitor”.
Senatorul a enumerat zonele cu potenţial turistic, agricol, piscicol neexploatate din zonă, care în urma apariţiei unei infrastructuri moderne de transport ar putea genera locuri de muncă, dezvoltare economică şi, evident, fonduri către bugetul de stat.


Articole înrudite