×

Avertizare

JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 330

Organizarea unei nunţi fără surprize neplăcute

 
Vineri, 27 Septembrie 2013 03:00
Publicat în Regional
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Petrecerea de nuntă nu înseamnă, pentru tinerii care se căsătoresc, doar distracţie. De fapt e o alergătură continuă pentru tot ce presupune organizarea unei petreceri de mare amploare. Nebunia începe cu cel puţin un an înaintea evenimentului, cu alegerea localului.
"Dacă te interesează perioada august-septembrie, trebuie să faci rezervare cu un an şi jumătate-doi înainte, pentru că este perioada cea mai căutată de toată lumea", spune Violeta Bacalu, administratorul unui salon de nunţi.
Pentru lunile octombrie, iunie sau chiar luna mai este suficient ca rezervarea să se facă doar cu un an înainte. Rezervarea locului presupune semnarea unui contract între viitorii miri şi reprezentanţii salonului unde va avea loc petrecerea, numai după achitarea unui avans, care poate fi cuprins între 1.500 sute şi 3.000 de lei. "Sunt şi saloane care stipulează în contract achitarea obligatorie a unei sume de 80% din valoarea meniurilor până la data nunţii, aşadar trebuie avut grijă la cererile pe care orice restaurant sau salon le poate scrie în contract", mai explică doamna Bacalu.

Atenţionări speciale

Înainte de semnarea contractului de închiriere se vor citi toate clauzele specificate în foile contractului. Pot exista surprize neplăcute la plata serviciilor chiar a doua zi după petrecere.
"De obicei se poate descoperi că avansul plătit la rezervarea locului este de fapt doar chiria pe local şi nu include alte servicii. Nu este deloc de neglijat acest aspect, având în vedere că avansul poate ajunge la 3.000 de lei" ne explică Violeta. 
Important este de discutat şi preţul final. Având în vedere că o rezervare se face şi cu doi ani înaintea evenimentului, tinerii trebuie să ştie dacă administratorul îşi asumă fluctuaţiile de preţ sau se va calcula totul la preţurile actualizate în anul când are loc petrecerea.
"Chiar dacă se discută despre asta, o lămurire verbală nu este suficientă, trebuie scris foarte clar în contract. Surprizele apar în dimineaţa de după nuntă, dacă nu s-a lămurit în scris acest aspect şi clientul se trezeşte că trebuie să plătească preţuri mărite peste noapte", susţine Violeta Bacalu.
Alt lucru pe care ce doi tineri nu trebuie să-l treacă cu vederea este relaţia cu administratorul localului. "Este foarte important ca relaţia manager-client să fie una flexibilă. Eu sunt de părere că administratorul trebuie să fie deschis propunerilor cu care vin mirii şi în aceeaşi măsură trebuie să ofere cele mai bune sfaturi pentru ca petrecerea să iasă aşa cum visează tinerii", spune interlocutoarea noastră.
Băutura şi decoraţiile pot fi impuse de salon! Există restaurante care au contracte de colaborare cu firme specializate şi pot impune anumite decoraţii sau băuturi. La fel, se poate percepe o taxă de manipulare şi răcire pentru băuturile aduse de clienţi. Pe lista impunerilor pot intra şi prăjiturile sau tortul dar şi numărul de invitaţi. Restaurantele sau saloanele cu o capacitate mare impun de obice un număr de cel puţin 80 de persoane.

O nuntă reuşită trece prin stomac!

Sarmale sau peşte? O dilemă cu care se confruntă atât mirii cât şi organizatorii nunţii. Problema este tranşată în funcţie de invitaţii care participă la petrecere şi de pulsul general al nunţii. Pentru o nuntă tradiţională, bineînţeles că merg foarte bine sărmăluţele, iar pentru o nuntă unde nu sunt respectate obiceiurile se pretează peştele. Odată stabilit primul fel, restul merge ca o apă lină. Aperitivul se alege dintr-o listă prestabilită cu tot felul de produse pe care fiecare restaurant le pune la dispoziţia clientului. "Eu recomand ca meniul să se facă în prezenţa bucătarului, care va sfătui clienţii despre produsele care se pot combina, ţinând cont de gusturi şi procesul de digestie", ne spune Violeta Bacalu. Iar felul doi, adică friptura, se decide între pui, porc sau vită în cele mai multe cazuri. Preţul unui meniu poate fi cuprins între 170 şi 290 de lei.
O comunicare bună cu administratorul localului vă poate ajuta să economisiţi bani.
"Eu nu recomand mesele încărcate cu fructe, alune, fursecuri şi tot felul de dulciuri. E o risipă de bani pentru clienţi şi nici estetic nu dă prea bine. Îi sfătuiesc să facă un candy bar, unde cantitatea de dulciuri este clar mai mică, oricum nu toată lumea va mânca dulce" spune Violeta. Aceeaşi recomandare este făcută şi pentru băuturi. Angajarea unui barman şi crearea unui meniu de băuturi reduce considerabil bugetul pentru băuturi alcoolice sau non-alcoolice.
Servirea este şi ea foarte importantă. Pentru o servire fără probleme se recomandă un chelner şi un bucătar la maxim 20 de persoane, dar ideal ar fi un chelner la 12 persoane.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu