Microsoft actualizează aplicaţia Copilot pentru Windows, adăugând funcţii noi care îi permit să creeze documente direct dintr-o conversaţie şi să se conecteze la conturile Gmail şi Outlook. Noua versiune a aplicaţiei este disponibilă iniţial pentru membrii programului Windows Insider, urmând ca, în curând, să fie lansată pentru toţi utilizatorii de Windows 11.
Cu acest update, Copilot poate genera documente Word, foi de calcul Excel, prezentări PowerPoint şi fişiere PDF, direct din interfaţa de chat.
„Doar printr-un prompt, poţi transforma instantaneu idei, notiţe sau date în documente partajabile şi editabile, fără paşi suplimentari sau instrumente externe,” explică echipa Copilot de la Microsoft.
În plus, pentru răspunsurile mai lungi de 600 de caractere, Copilot afişează automat un buton de export, care permite trimiterea conţinutului direct în Word, PowerPoint, Excel sau PDF.
O altă noutate importantă este posibilitatea de a lega Copilot de conturile Outlook sau Gmail, oferind acces la conţinutul din aceste servicii. Astfel, poţi cere asistentului să găsească toate facturile de la o anumită companie din inbox sau să îţi afle rapid adresa de e-mail a unui contact.
Funcţia este opţională, iar utilizatorul trebuie să conecteze manual conturile Outlook sau Google din secţiunea Connectors a aplicaţiei. Copilot permite integrarea cu OneDrive, Outlook, Google Drive, Gmail, Google Calendar şi Google Contacts — o abordare similară cu integrarea Google Drive şi Dropbox pe care OpenAI a introdus-o în ChatGPT la începutul acestui an.
Această versiune îmbunătăţită de Copilot pentru Windows apare înaintea lansării unei noi aplicaţii OneDrive, planificată pentru anul viitor. Noua versiune de OneDrive va include vizualizare tip galerie, prezentări generate cu ajutorul AI-ului şi instrumente de editare integrate.