15 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă
Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă

Vineri, 29 septembrie 2023, în intervalul orar 13.00 – 17.00, la Casa Corpului Didactic Galați, sala „Multimedia”, etajul al II-lea, în sistem față în față, s-a desfășurat workshop-ul organizat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Județului Galați cu tema „Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”.

La atelier au participat 50 de colegi profesori pentru învățământ primar, iar întâlnirea a fost considerată de întreaga audiență un succes.

Evenimentul coordonat de profesorul Laurențiu Ichim a propus o serie de dezbateri centrate asupra noilor ghiduri metodologice pentru învățământul primar.

Agenda celor 4 ore de atelier a fost următoarea:

  1. Deschidere (10 minute):
  • Inspector școlar general, prof. Gina BRÎNZAN, Inspectoratul Școlar Județean Galați
  • Expert coordonator monitorizare formare, director general al Direcției Generale Management Resurse Umane și Rețea Școlară, prof. dr. Corina MARIN, Ministerul Educației
  • Expert regional coordonare și formare, prof. Ștefan TORCĂRESCU, Casa Corpului Didactic Buzău
  • Director, prof. Doina GERU, Casa Corpului Didactic Galați
  • Expert local coordonare și formare, prof. dr. Laurențiu ICHIM, Casa Corpului Didactic Galați
  1. Gabriela BRATU, expert operațional monitorizare, Ministerul Educației

Proiectul CRED și dimensiunile principale de intervenție; rezultate atinse până în prezent, cu accent pe produsele relevante (de exemplu, ghiduri, opționalele integrate) – (15 de minute)

  1. pt. înv. primar dr. Selena COSTEA, inspector școlar pentru management instituțional (15 minute)
    • Ghid metodologic pentru aplicarea programei școlare de Limba și literatura română, aria curriculară Limbă și comunicare – învățământ primar, Limba și literatura română
    • Ghid metodologic pentru aplicarea programei școlare de Arte vizuale și abilități practice, aria curriculară Arte si Tehnologii – învățământ primar, Arte vizuale și abilitați practice
  2. dr. Camelia Mirela PANTAZICĂ, Inspector școlar pentru activități extrașcolare și inspector școlar pentru informatică (15 minute)
    • Ghid metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din aria curriculară Matematică și științe ale naturii – învățământ primar, Matematică și explorarea mediului (clasa pregătitoare – clasa a II-a); Matematică și Științe ale naturii
    • Ghid metodologic pentru aplicarea programei școlare de Dezvoltare personală, aria curriculară Consiliere și orientare – clasa pregătitoare, clasele I și a II-a, Dezvoltare personală
  3. pt. înv. primar Nineta BĂRBĂTESCU, inspector școlar pentru învățământul primar (15 minute)
    • Ghid metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din aria curriculară Om si societate – învățământ primar, Istorie, Geografie, Educație civică, Religie
    • Ghid metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din ariile curriculare Educație fizică, sport și sănătate și Arte – învățământ primar, Educație fizică, Joc și mișcare, Muzică și mișcare
  4. pt. înv. primar Cristina DIMA (15 minute)
  • Principii / repere noi care au generat ideea de CRED, RED. Ce s-a schimbat? Care este beneficiul CRED în învățământul primar?
  1. pt. înv. primar Cezarina HARDULEA (15 minute)
  • Cadrul conceptual și importanța educației outdoor pentru noul curriculum centrat pe competențe
  1. pt. înv. primar Rodica ȘTEFĂNICĂ (15 minute)
  • Primii pași către blended learning – impactul și rolul pe care-l are în activitatea la clasă utilizarea platformelor educaționale și a aplicațiilor digitale
  1. Ionica DRAGU, metodist CCD Galați (15 minute)
  • Realizarea Resurselor Educaționale Deschise și procedura operațională de aprobare a acestora.

Pauză – 10 minute

  1. Exercițiu de încălzire – Instantanee CRED, cu amuzament. (10 minute)
  2. Ateliere de lucru pe echipe – coordonatori – prof. pt. înv. primar Rodica ȘTEFĂNICĂ, prof. pt. înv. primar Cristina DIMA, prof. pt. înv. primar Cezarina HARDULEA, prof. metodist Ionica DRAGU
  • Cum mă pot ajuta Ghidurile pentru a răspunde acestor provocări? Atelier de lucru – (70 minute)

Studiu de caz: Ghidul de Comunicare / Limba și literatura română: https://ghiduri.educred.ro/primar/limba-romana

  • Organizarea pe grupe
  • Strategii integrate pentru formarea competentelor disciplinare – exemple de bună practică
  • Prezentarea rezultatelor lucrului pe grupe (foi flipchart)
  • Discuție frontală pentru analiza rezultatelor
  1. Concluzii/pași următori – (10 minute)
  2. Feedback workshop – (10 min) (Fishbowl)

Seria atelierelor CRED va continua cu încă două workshop-uri, unul în luna octombrie și unul în luna noiembrie, întâlniri dedicate, de această dată, colegiilor profesori din învățământul gimnazial.


Articole înrudite