10 OCTOMBRIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Dacia prezintă „Hipster”, o mini-maşină electrică sub 15.000 de euro, posibil răspuns la modelele chinezeşti low-cost
Dacia prezintă „Hipster”, o mini-maşină electrică sub 15.000 de euro, posibil răspuns la modelele chinezeşti low-cost

Dacia, marca low-cost a grupului Renault, a dezvăluit luni prototipul „Hipster”, o mini-maşină electrică ce ar putea costa sub 15.000 de euro. Modelul oferă o alternativă europeană la vehiculele electrice chinezeşti ieftine, potrivit agenţiei Reuters.

Cu o lungime de doar 3 metri şi o greutate sub 800 kg, Hipster ar fi cea mai scurtă maşină disponibilă pe piaţa europeană, depăşind în compactitate modelul Leapmotor T03, mai lung cu 62 cm. Viteza maximă estimată este de 90 km/h, iar autonomia ajunge la 150 km – suficient pentru deplasările zilnice, având în vedere că, potrivit Dacia, o maşină medie parcurge mai puţin de 40 km pe zi.

Pentru a menţine preţul redus, Dacia a simplificat modelul: scaune din pânză, geamuri manuale, electronice minime şi chiar curele în loc de mânere pentru deschiderea uşilor. Prototipul este prezentat într-o singură culoare – gri-albastru.

„Hipster este un concept care reflectă viziunea îndrăzneaţă a Dacia pentru o mobilitate locală, accesibilă şi practică. Dacă apare oportunitatea de a-l produce în serie, suntem pregătiţi”, a declarat CEO-ul mărcii, Katrin Adt, venită recent de la Mercedes-Benz.

Dacia şi Renault, alături de Stellantis, susţin ideea unei noi categorii de maşini mici în Uniunea Europeană, inspirată de modelul japonez „Kei Cars”. Aceasta ar presupune reguli mai flexibile privind echipamentele obligatorii, pentru a reduce greutatea şi costurile.

Compania estimează că preţul mediu al unei maşini noi a crescut cu 63% între 2001 şi 2020 şi consideră că piaţa europeană are nevoie urgentă de modele accesibile. Totuşi, o eventuală nouă categorie auto ar putea fi însoţită de condiţii stricte. „Reglementările vor impune, cu siguranţă, ca vehiculul să fie produs în Europa. De asemenea, trebuie să dezvoltăm modelul industrial care vine odată cu acesta”, a declarat David Durand, directorul de design al Dacia. (sursa Agerpres)


Articole înrudite