După cum am anunţat deja, astăzi, în intervalul orar 10.00-16.00, nu se va putea circula pe digul dintre Galaţi şi Brăila, aşa încât autobuzele Transurb care circulă până în cartierul Dimitrie Cantermir (traseele 10 şi 17) vor face staţia finală în apropierea Romportmet, urmând ca de acolo pasagerii să meargă, pe jos până acasă. Anunţul a fost făcut de Biroul de presă al Primăriei municipiului Galaţi şi confirmat de directorul de exploatare al SC Transurb SA, Constantin Graur. Decizia vine ca urmare a faptului că joi, 23 iulie, în intervalul orar 10.00-16.00, circulaţia rutieră va fi închisă pe DN 22 B (digul ce face legătura între Galaţi şi Brăila), din cauza unor lucrări de reparaţie a terasamentului de la trecerea la nivel cu calea ferată situată pe DN 22 B 11+645, la intersecţia cu linia CF 708 H Barboşi Port – Ramificaţie Siret. Cum singura cale de acces a autobuzelor Transurb către cartierul ANL Dimitrie Cantemir era traversarea liniei CFR, circulaţia acestor mijloace de transport în comun va fi suspendată în perioada cu restricţia de trafic.
"Am luat în discuţie această problemă, în cadrul comisiei Transporturi din cadrul Primăriei, am analizat şi la faţa locului şi am ajuns la concluzia că autobuzele nu vor putea traversa, joi, linia de cale ferată. De aceea nu avem altă soluţie decât aceea ca autobuzele să oprească cel mai aproape de linia CFR, la Romportmet, urmând ca de acolo pasagerii să meargă pe jos până în cartier. Este doar o măsură temporară, până la finalizarea lucrărilor", a spus Constantin Graur, director de exploatare al Transurb SA. Acesta a adăugat că Primăria nu a luat nicio decizie în privinţa unei eventuale suplimentări a numărului de autobuze pentru a creşte frecvenţa curselor efectuate în cartierul Dimitrie Cantemir până la ora 10.00 sau după ora 16.00 (pentru a duce, respectiv a aduce acasă mai mulţi locuitori care ar fi circulat în mod normal în intervalul 10.00-16.00). Situaţia neplăcută în care sunt puşi locuitorii din cartierul ANL ar fi putut fi evitată dacă accesul în acest cartier nu ar fi fost unul singur, de pe DN 22 B. Din păcate, din 2004, de când au fost inaugurate primele blocuri ANL acolo, şi până în prezent, nimeni nu s-a gândit că ar putea apărea astfel de situaţii, în care o a doua cale de acces ar fi fost extrem de utilă.
O altă soluţie posibilă pentru a nu pune locuitorii din cartierul ANL în situaţia de a rămâne captivi în propriul cartier, ar fi fost ca lucrările de reparaţie a terasamentului să se fi desfăşurat noaptea.