Disney pregăteşte o schimbare majoră în strategia sa de streaming, prin integrarea completă a platformei Hulu în aplicaţia Disney+. Această decizie marchează sfârşitul existenţei Hulu ca serviciu independent şi va fi implementată anul viitor. În locul secţiunii „Star”, prezentă în versiunile internaţionale ale Disney+, utilizatorii vor regăsi conţinutul Hulu, ceea ce va însemna o fuziune totală între cele două branduri la nivel de interfaţă şi accesibilitate.
Chiar dacă Hulu nu va mai funcţiona ca aplicaţie separată, utilizatorii vor putea în continuare alege abonamente distincte. Însă toate producţiile, fie ele Marvel, Pixar sau seriale originale Hulu, vor putea fi accesate printr-o singură platformă tehnologică, concepută să simplifice experienţa utilizatorului şi să reducă din costurile operaţionale. Potrivit lui Bob Iger, CEO-ul Disney, această reorganizare are rolul de a eficientiza serviciul şi de a atrage mai mulţi clienţi.
Pe lângă optimizarea tehnologică, mişcarea are şi o miză financiară importantă: atragerea investiţiilor în publicitate printr-o ofertă unificată şi mai coerentă. Disney speră astfel să îşi consolideze poziţia pe o piaţă tot mai competitivă, unde diferenţierea se face tot mai mult prin conţinut şi eficienţă economică.
Reorganizarea deja dă rezultate. În ultimul trimestru, divizia de streaming a companiei a obţinut un profit de 346 de milioane de dolari, iar numărul total al abonaţilor la Disney+ şi Hulu a ajuns la 183 de milioane. Totuşi, într-o decizie care urmează modelul Netflix, Disney nu va mai publica separat cifrele legate de abonaţi, semnalând o schimbare de accent în comunicarea rezultatelor: accentul cade acum pe profitabilitate, nu pe creşterea pur numerică.