06 DECEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Piața globală a produselor și serviciilor dedicate animalelor de companie, estimată la 350 miliarde de dolari până în 2027
Piața globală a produselor și serviciilor dedicate animalelor de companie, estimată la 350 miliarde de dolari până în 2027

Piața globală a produselor și serviciilor dedicate animalelor de companie valora 232 miliarde de dolari, în 2021, iar estimările vizează un o creștere de până la 350 de miliarde de dolari, la finele anului 2027, arată o analiză de specialitate, realizată de o platformă de investiții.
Conform experților eToro, industria produselor pentru animale de companie a crescut cu aproape 70% în ultimul deceniu, depășind economia globală, care a crescut doar cu aproape 40%.
În acest cadru, deținerea de animale de companie se află pe un trend ascendent, iar dintre țările Uniunii Europene (UE), România are cel mai mare procent de gospodării cu pisici (48%) și câini (45%).
La nivelul anului 2021, aproape jumătate (46%) din toate gospodăriile aflate în UE (90 de milioane de locuințe) dețineau cel puțin un animal de companie, în creștere față ponderea de 38%, din 2020.
Statistica oficială relevă faptul că în întreaga Europă există 93 de milioane de câini și aproximativ 113,6 milioane de pisici, ceea ce face ca acestea din urmă să fie animalele de companie preferate în gospodăriile de pe continent.

În SUA, aproximativ 70% dintre gospodării dețin, în prezent, un animal de companie

Analiza eToro arată că, peste Ocean, în SUA, aproximativ 70% dintre gospodării dețin, în prezent, un animal de companie, după ce, în urmă cu 30 de ani, procentul era de doar 56%.
"Datele demografice ale proprietarilor de animale de companie se schimbă în timp, ceea ce duce și la modificări în comportamentul de cumpărare. Un sondaj a arătat că, în SUA, 32% dintre proprietarii de animale de companie sunt din generația Millennials, 24% din generația X și 27% din generația Baby Boomers. În general, oamenii au tendința de a atribui animalelor de companie calități umane, de a le transforma în membri ai familiei și de a crește cheltuielile pentru acestea. Prin urmare, nu este o surpriză faptul că, într-o statistică privind vânzările online de bunuri de consum ambalate, produsele și hrana pentru animale de companie sunt pe locurile doi și trei după vitamine. Pentru comparație, cafeaua este mai puțin populară, fiind pe locul cinci. Piața americană a animalelor de companie este împărțită între alimente 36%, servicii veterinare 27%, consumabile 23%, toaletaj 10% și achiziții de animale 4%", explică Bogdan Maioreanu, analist și comentator de piață al eToro.
Potrivit sursei citate, un număr mare de companii cotate la bursă profită de aceste tendințe, cum ar fi: companiile producătoare de hrană pentru animale, magazinele online, specialiștii în sănătatea animalelor de companie și, în ultimul timp, companiile de asigurări. Unele dintre aceste companii de top sunt Merck (MRK), o companie farmaceutică cu o mare varietate de vaccinuri și medicamente veterinare, Metlife (MET), o mare companie de asigurări care oferă și asigurări pentru animale de companie sau Chewy (CHWY), magazin online care oferă o mare varietate de produse pentru animalele de companie și proprietarii acestora.

Proprietarii de câini, predispuși să își asume mai multe riscuri de investiții decât proprietarii de pisici

Un studiu recent a dezvăluit că tipul de animal de companie pe care îl dețin persoanele sau la care sunt expuse ar putea influența comportamentul investițional. Astfel, proprietarii de câini sunt predispuși să își asume mai multe riscuri de investiții decât proprietarii de pisici.
Pe durata cercetării, 145 de proprietari de pisici sau de câini au primit o sumă virtuală de 2.000 de dolari și au fost rugați să investească o parte din aceasta fie într-un fond de acțiuni de risc, fie într-un fond mutual conservator. Proprietarii de câini, care au reprezentat 53% dintre participanți, au fost semnificativ mai predispuși să investească în acțiuni și de asemenea, au riscat mai mulți bani decât proprietarii de pisici.
Într-un alt studiu, realizat de aceiași cercetători, s-a constatat că expunerea la imagini cu câini i-a determinat pe participanți să fie mai predispuși să investească mai mulți bani în acțiuni. (sursa Agerpres)


Articole înrudite