
Un aliment foarte popular şi consumat frecvent în multe ţări, inclusiv în România, ar putea avea efecte negative asupra sănătăţii dacă este inclus constant în dietă. Potrivit unui studiu realizat de cercetători de la Universitatea din Michigan, consumul unui singur hotdog ar putea fi asociat cu o reducere a speranţei de viaţă de aproximativ 36 de minute.
Rezultatele cercetării au fost publicate în revista ştiinţifică Nature Food şi se bazează pe analiza a 5.853 de alimente şi băuturi. Oamenii de ştiinţă au evaluat impactul acestora asupra sănătăţii şi longevităţii, utilizând date privind obiceiurile alimentare ale populaţiei din Statele Unite.
Potrivit autorilor, produsele cu cel mai mare impact negativ sunt cele care conţin cantităţi ridicate de carne procesată, sare, grăsimi saturate şi conservanţi. Hotdogii se regăsesc printre alimentele încadrate în această categorie din cauza ingredientelor utilizate şi a gradului ridicat de procesare.
Profesorul Olivier Jolliet, specialist în ştiinţele sănătăţii mediului şi unul dintre autorii cercetării, a explicat că obiectivul studiului a fost evaluarea efectelor benefice şi dăunătoare ale alimentelor asupra dietei generale şi asupra sănătăţii pe termen lung.
În acelaşi timp, cercetătorii au identificat şi produse alimentare asociate cu beneficii importante pentru sănătate. Printre acestea se numără legumele, fructele, leguminoasele, nucile şi peştele. Consumul regulat al acestor alimente este asociat cu un risc mai redus de boli cronice şi cu o speranţă de viaţă mai mare.
Specialiştii susţin că nu este necesară eliminarea completă a cărnii procesate din alimentaţie pentru a obţine beneficii. Chiar şi înlocuirea unei părţi din consumul obişnuit cu alternative mai sănătoase poate contribui la îmbunătăţirea stării generale de sănătate.
Pe lângă avantajele pentru organism, reducerea consumului de produse ultraprocesate poate avea şi beneficii financiare, susţin experţii, deoarece o dietă bazată pe alimente simple şi mai puţin procesate poate fi mai accesibilă pe termen lung.
Autorii studiului subliniază că longevitatea este influenţată de numeroşi factori, însă alimentaţia echilibrată rămâne unul dintre cei mai importanţi. Din acest motiv, recomandă orientarea către produse naturale şi limitarea consumului frecvent de alimente procesate, bogate în sare, grăsimi şi aditivi. (sursa stiripesurse.ro)
