29 OCTOMBRIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
LinkedIn va folosi datele utilizatorilor din UE şi alte regiuni pentru antrenarea modelelor AI
LinkedIn va folosi datele utilizatorilor din UE şi alte regiuni pentru antrenarea modelelor AI

Utilizatorii din Uniunea Europeană, Elveţia, Canada şi Hong Kong mai au la dispoziţie o săptămână pentru a refuza ca datele şi postările lor publice să fie folosite în procesele de antrenare a inteligenţei artificiale. Reţeaua profesională LinkedIn, deţinută de Microsoft, a anunţat o actualizare semnificativă a politicii sale de confidenţialitate, care va intra în vigoare pe 3 noiembrie 2025.
Compania va începe să utilizeze informaţiile publice din profilurile şi postările utilizatorilor din aceste regiuni pentru antrenarea propriilor modele AI, extinzând o practică deja aplicată în alte părţi ale lumii. Modificarea marchează sfârşitul excepţiilor geografice care până acum protejau anumite ţări de colectarea automată de date („scraping”).
LinkedIn a precizat că doar informaţiile publice vor fi folosite, nu şi mesajele private, după ce la începutul anului 2025 compania a fost vizată de un proces legat de presupusa utilizare a corespondenţei private în scopuri de antrenare AI. În baza noilor termeni, datele colectate vor fi partajate şi cu companiile afiliate Microsoft, pentru îmbunătăţirea modelelor AI şi personalizarea reclamelor.
Vor fi vizate activităţile publice din fluxul LinkedIn, interacţiunile cu reclamele şi datele de profil, obiectivul declarat fiind afişarea unor reclame „mai relevante şi mai personalizate”.
Utilizatorii care nu doresc ca datele lor să fie folosite pot accesa secţiunea Settings > Data Privacy, unde există o opţiune dedicată antrenării AI. De asemenea, în categoria Advertising Data pot fi ajustate preferinţele privind publicitatea, inclusiv opţiunile „Ads off LinkedIn”, „Data from others for ads”, „Measure ad success” şi „Share data with affiliates and partners”.
Dezactivarea acestor funcţii reduce utilizarea datelor în scopuri publicitare, dar nu elimină complet afişarea reclamelor. LinkedIn oferă o perioadă de şapte zile pentru ca utilizatorii din regiunile vizate să îşi actualizeze setările de confidenţialitate. După 3 noiembrie, datele publice ale celor care nu şi-au exprimat refuzul vor putea fi folosite automat pentru antrenarea instrumentelor AI ale Microsoft, ceea ce aliniază LinkedIn la tendinţa globală a platformelor care folosesc conţinutul generat de utilizatori pentru dezvoltarea inteligenţei artificiale.


Articole înrudite